Ce repară într-o lună se duce de râpă într-o simplă secundă. Autostrada Sebeș-Turda prezintă din nou probleme, aproape de nodul cu Alba Iulia, unde se produc frecvente alunecări de teren. Dealul a luat-o la vale din nou.

coral

Constructorul autostrăzii, venit din Italia, a reparat stricăciunile pe banii lui, iar acum, în cazul de față, este nevoit să acopere daunele din fondurile proprii.

coral

Acum un an, în aproximativ aceeași perioadă, defecțiunile cauzate de pământul argilos care influențează alunecările de teren au dus la reconstrucția unei porțiuni al drumului de mare viteză. Pe cele două loturi a autostrăzii A10 Sebeș – Turda, solul argilos dintre Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului) și Oiejdea (până la supratraversarea DN1) dă bătăi de cap serioase constructorilor.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat la Digi24 că autostrada a fost cu probleme în mare parte din cauza constructorului, dar că de data aceasta nu e vina lui, deoarece este vorba despre o alunecare a dealului, arată Ziar de Cluj.

Potrivit lui Șerbănescu, s-au făcut studii de fezabilitate și un proiect tehnic, dar asta e în afara părții autostrăzii.

„Deocamdată nu e o problemă gravă care să pună în pericol autostrada. Dacă va apărea un risc, constructorul trebuie să ia măsuri. Chiar dacă autostrada va ieși din garanție, pentru tot ce ține de structura drumului, constructorul e obligat să ia măsuri 50 de ani. La deschiderea autostrăzii, am obligat constructorul să monitorizeze acest versant și dacă sunt situații de risc să intervină. Constructorul monitorizează zona, noi monitorizăm constructorul. Cauza principală și la această alunecare de teren e că a plouat mult în zonă și solul s-a destabilizat. Constructorul trebuie să vină cu un sistem de drenaj”, a declarat Șerbănescu.

FOTO: -Captură Youtube Infrastructura România

coral