Motorul de căutare Google a colectat date de la aplicațiile instalate pe dispozitivele utilizatorilor pentru studiul despre mobilitatea populației în timpul pandemiei de coronavirus. Rapoartele sunt împărţite pe ţări şi pe unităţi administrative, în cazul României, pe judeţe.
Analiza în cazul românilor se referă la perioada 16 februarie – 29 martie. Media obţinută este comparată cu cu cea înregistrată în perioada 3 ianuarie – 6 februarie 2020.
Cifrele arată că românii şi-au redus în medie cu 81% ieşirile în scop recreativ precum frecventarea restaurantelor, cafenelelor și a mall-urilor. Indicele se referă şi la cumpărăturile care nu sunt esențiale cum ar fi hainele sau cărţile. A fost remarcată o scaădere și în mersul la magazine alimentare, la piaţă şi la farmacii cu 53%. În ceea ce privește timpul petrecut în parcuri și pieţe publice, s-a înregistrat o scădere de 60%.
Clujul şi alte judeţe din Transilvania pe primul loc
Cluj, Braşov, Covasna şi Suceava au ieșit cel mai rar în mall-uri, parcuri și muzee. În toate cele 4 judeţe, s-au redus cu 85 % ieşirile în scop recreativ. În majoritatea judeţelor din Transilvania s-au înregistrat scăderi considerabile: Alba (83%), Braşov (85%), Cluj (85%), Covasna (85%), Sibiu (83%). Situaţia dificilă din Suceava a făcut ca populaţia din Est să fie multa mai precaută: Suceava (85%), Iaşi (82%), Vrancea (81%), Bacău (80%), Galaţi (80%).
Locuitorii din Teleorman au avut în această perioadă cele mai multe vizite în magazine și cumpărături neesențiale. Ieșirile care nu sunt strict necesare au scăzut cu doar 56%. Și Ialomița se află în topul judeţelor nedisciplinate, cu scăderi de 62% a ieşirilor recreaţionale respectiv cu 47% a ieşirilor în parcuri. În Giurgiu s-a înregistrat o reducere de 63% a ieșirilor recreaţionale şi de 37% a ieşirilor în parcuri şi pieţe publice, arată monitorulcj.ro