La început de an, Consiliul Județean Cluj, prin Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Cluj, a demarat acțiunile de promovare a județului pe plan internațional. Clujul va fi, astfel, promovat, în perioada 22-26 ianuarie 2020, la cea de-a 40-a ediție a Târgului de Turism Internațional FITUR de la Madrid.
Prin participarea la acest târg, Consiliul Județean Cluj urmărește creșterea vizibilității Clujului, ca destinație turistică, în rândul publicului țintă format din reprezentanți internaționali și specialiști din domeniu. Totodată, se intenționează atingerea obiectivelor de promovare, recomandare și consolidare a destinației în diverse medii integrate de promovare turistică și, nu în ultimul rând, prospectarea tendințelor de pe piața mondială de turism, tendințe care vin în sprijinul dezvoltării turistice a județului.
Considerat a fi unul dintre cele mai importante evenimente business to business la nivel mondial, FITUR Madrid reprezintă o platformă unică și complexă de prezentare a ofertelor turistice mondiale ce se adresează atât publicului general, cât și specialiștilor din turism.
Târgul de Turism Internațional FITUR de la Madrid și-a deschis porțile pentru prima dată în anul 1980 și, încă de atunci, este considerat cel mai mare târg de turism, având în vedere numărul mare de vizitatori care participă an de an. La ediția FITUR din anul 2019 au participat 10.487 de expozanți și profesioniști din diverse sectoare turistice, astfel încât au fost prezente companii aeriene, hoteliere și ale vaselor de croazieră, dar și reprezentanți din domeniul cultural, culinar și de business. Ediția 2019 a atras 253.000 de vizitatori și a îmbinat prezentarea ofertelor turistice cu evenimente culturale, muzicale și gastronomice, care s-au bucurat de un real succes atât în rândul vizitatorilor cât și al participanților.