Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) a decis să sisteze până la finele anului restricțiile de viteză aplicate în prezent pe trei porțiuni de cale ferată din județul Cluj.
Porțiunile respective sunt Bonțida – Iclod (km 16+254 – 22+710 – fir II), Câmpia Turzii – Valea Florilor (km 452+250 – 452+350 – fir II, respectiv Câmpia Turzii – Valea Florilor, km 457+400 – 464+700 – fir I).
CFR SA a informat că programul de îmbunătăţire a condiţiilor de circulație pe calea ferată este în derulare pe întreaga rețea feroviară, la ora actuală 60 de șantiere feroviare fiind operaționale pentru lucrări de ridicare a restricțiilor de viteză.
Activitatea de întreținere și reparații curente la infrastructura feroviară are drept scop îmbunătățirea condițiilor de transport pe calea ferată, prin restabilirea vitezei de circulație și creșterea capacității de exploatare și e finanțată din fonduri bugetare, cu o alocație financiară pe 2019 de 196 de milioane de lei și din surse proprii ale companiei, cu o alocație aferentă anului curent de 162 de milioane de lei.
Lucrările de întreținere și reparații la infrastructura feroviară aflate în derulare pe rețeaua feroviară publică sunt executate în regie proprie sau cu firme specializate, pe intervale de stații sau pe liniile de intrare sau ieșire din stații și au drept scop creșterea vitezei de circulație și îmbunătățirea gradului de confort.
"Prin lucrările de reparații desfășurate într-un ritm susținut de personalul de specialitate al celor opt regionale de cale ferată, CFR SA va reuși până la finalul anului să contribuie semnificativ la îmbunătățirea capacităților de exploatare oferite atât operatorilor de transport de călători, dar și transportului feroviar de marfă", a declarat Constantin Axinia, director general al CFR SA.
Programul de întreținere și reparații curente nu afectează continuitatea graficului de circulație al trenurilor de călători și de marfă, lucrările desfășurate pe cele 60 de șantiere feroviare fiind executate prin asigurarea condiţiilor optime de trafic pe întreaga rețea feroviară.
Sursa: ziuadecj.realitatea.net