coral

Ministrul Transporturilor Lucian Bode se declară foarte optimist în ceea ce privește ritmul lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3). Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură spune că stadiul proiectelor pe porțiunea cuprinsă între Cluj (Nădășelu) și granița cu Ungaria la Borș nu ar trebui să ne dea prea multe speranțe. În acest moment nimeni nu poate spune când vom putea circula pe Autostrada Transilvania de la Cluj la Borș.

coral

Autostrada Transilvania poate fi considerată transpunerea în viața reală a legendei Meșterului Manole. Începută de Bechtel în urma unui contract atribuit în condiții dubioase, autostrada a înghițit peste un miliard de euro înainte ca guvernul să rezilieze contractul cu americanii. În ciuda efortului financiar imens, Autostrada Transilvania rămâne în continuare un vis frumos, în ciuda optimismului miniștrilor de resort.

Asociația Pro Infrastructură nu este de acord cu Lucian Bode

„Ministrul Transporturilor Lucian Bode pictează un tabloul extrem de optimist cu privire la stadiul proiectelor de pe Autostrada A3 Transilvania dintre capătul existent de la Nădășelu și granița cu Ungaria de la Borș”, se arată într-o postare pe Facebook a Asociației Pro Infrastructură. Aceasta oferă și explicații pentru pesimismul afirmațiilor din postare.

La preluarea mandatului de ministru (al lui Lucian Bode – n.r.) în noiembrie 2019, se lucra pe un singur tronson al acestui proiect (Biharia-Borș de 5,3 km); astăzi nu se lucrează pe niciun tronson.

Licitația pentru sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 km) a fost anulată în decembrie 2019 și nu a fost relansată nici până astăzi.

Pe tronsoanele Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,5 km) și Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30 km) lansate în licitație în martie 2019 încă nu avem câștigător declarat.

Pe tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (41 km) ce conține tunelul Meseș de aproape 3 km lungime domnul ministru ”ne amenință” cu lansarea iminentă a licitației din mai 2020; încă nu a fost lansată;

exproprierile pentru toate tronsoanele dintre Mihăiești și Suplacu de Barcău (80 de km în județul Sălaj) nu au fost lansate pe circuitul birocratic.

Când vom circula pe Autostrada Transilvania de la Cluj la Borș: mai multe sectoare sunt aproape finalizate

Nu totul este zugrăvit într-o manieră sumbră, însă, existând și vești bune, informează PROMOTOR. În această categorie sunt incluse finalizarea și recepționarea lucrărilor pe cei 5,3 km dintre Biharia și Borș pe 30 iulie (se estimează deschiderea circulației în tandem cu vecinii maghiari pe 4 septembrie) și semnarea contractelor de proiectare și execuție pe tronsoanele Biharia-Chiribiș (28,5 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12 km). Însă acest ultim tronson nu va putea intra în execuție în toamna acestui an în lipsa exproprierilor.

coral