Consiliul Județean Cluj, prin Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT), continuă acțiunile de promovare a județului pe plan internațional prin prezența, în perioada 23-27 ianuarie a.c., la Târgul de Turism Internațional FITUR de la Madrid. Târgul din capitala Spaniei este unul dintre cele mai importante evenimente business to business de la nivel mondial, reunind cei mai mulți vizitatori din lume.
FITUR Madrid reprezintă o platformă complexă de prezentare a ofertelor turistice mondiale ce se adresează atât publicului general, cât și specialiștilor din turism, reprezentând, astfel, o oportunitate pentru prezentarea Clujului și a României publicului participant.
Astfel, prin participarea la târgul de la Madrid, Consiliul Județean își propune să facă destinația Cluj cât mai vizibilă și să atragă atenția participanților, în special a profesioniștilor din domeniu, asupra a tot ceea ce județul are mai reprezentativ și mai bun de oferit.
Prezența CNIPT Cluj la acest eveniment de mare anvergură vine să reconfirme intensificarea demersurilor Consiliului Județean de promovare a județului, scopul participării fiind acela de a contribui la creșterea vizibilității destinației Cluj în rândul publicului țintă format din reprezentanți internaționali și specialiști din domeniu.
Totodată, se urmărește atingerea obiectivelor de comunicare şi promovare, recomandare și consolidare a destinației în diverse medii integrate de promovare turistică și, nu în ultimul rând, adoptarea unor noi tendințe de pe piața mondială de turism, tendințe care vin în sprijinul dezvoltării turistice a Clujului.
Târgul de Turism Internațional FITUR de la Madrid și-a deschis pentru prima dată porțile în 1980 și este considerat cel mai mare târg din perspectiva numărului de vizitatori care îi trec pragul.
La ediția FITUR din anul 2018 au participat nu mai puțin de 10.190 de expozanți din 165 de țâri și regiuni, 140.120 de profesioniști și 110.860 de vizitatori – specialiști în călătorii, oficiali guvernamentali și presă internațională de profil provenind din Europa, Africa, America și Asia, ce au descoperit și, deopotrivă, au împărtășit cele mai recente tendințe ale industriei turistice.