Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor pentru această licitație a fost marți, 30 iulie 2019, ora 15:00. În acest termen au fost depuse 5 oferte, după cum urmează: 

  • Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) –  SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România)
  • Asocierea Explan SRL (România)  – DR. SAUER and PARTENERS (UK)
  • Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia)
  • Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia)
  • EGIS RAIL SA (Franța)

Este un proiect foarte important pentru viitorul Clujului pentru că mobilitatea și componenta economică merg mână în mână. Pe de o parte, dacă nu ai mobilitate asigurată blochezi dezvoltarea economică, după cum dezvoltarea economică are nevoie de mobilitate alternativă la transportul tradițional.

Trenul metropolitan e un instrument foarte răspândit în Uniunea Europeană și în marile orașe europene, încât nu trebuie decât să replicăm un model de bună practică, după cum orașe care trec de dimensiunea de 400.000 de locuitori, au deja metrou pentru a putea îmbunătăți calitatea vieții și a asigura alternativă de transport la mașină și pentru a promova tot ce înseamnă mobilitate nepoluantă.

Metroul reprezintă una dintre soluții, alături de celelalte pe care le avem în  municipiul nostru. Decizia noastră e fermă și categorică de a ne axa pe tot ce înseamnă transport verde, pe tot ce înseamnă mobilitatea alternativă la mașină, pe tot ce înseamnă calitatea vieții pe încurajarea tehnologiilor nepoluante”, a precizat primarul Emil Boc.

Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor depuse este de 3 luni, firma câștigătoare urmând să fie anunțată la începutul lunii noiembrie 2019. De asemenea, termenul prevăzut pentru realizarea studiilor este de 27 de luni din momentul anunțării firmei câștigătoare. 

Termenele de realizare conform cerințelor caietului de sarcini sunt:

Metrou: 
– studiul de pre-fezabilitate – la sfârșitul lunii 5 pentru aprobare;
– PUZ – la sfârșitul lunii 16 pentru aprobare; 
– studiul de fezabilitate – la sfârșitul lunii 26 pentru aprobare; 
– cerere de finanțare pentru co-finanțare din POIM 2014 – 2020 – la sfârșitul lunii 26 pentru aprobare; 
– documentația de licitație pentru proiectare și execuție – la sfârșitul lunii 27 pentru aprobare.

Tren metropolitan:
– PUZ – la sfârșitul lunii 12;
– Studiu de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentația pentru exproprierea terenurilor și alte reglementări) – sfârșitul lunii 14 pentru aprobare; 
– Cerere de finanțare pentru co-finanțare din POIM 2014 – 2020 – sfârșitul lunii 14 pentru aprobare;
– Documentația de licitație pentru Proiectare și Execuție – sfârșitul lunii 15 pentru aprobare.

Metrou + tren metropolitan:
– Studiu preliminar privind rețeaua de perspectivă – sfârșitul lunii 20 pentru informare și consultare și sfârșitul lunii 24 pentru aprobare;
– Caiet de sarcini – la sfârșitul lunii 24 pentru aprobare.

Proiectul metroului și al trenului metropolitan sunt de importanță primordială pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană Cluj, în vederea dezvoltării economice și sociale pe termen mediu și lung. Pentru a menține efervescența economică și pentru a eficientiza și optimiza rezultatele creșterii constante din ultimii ani, este nevoie de continuarea investițiilor în materie de mobilitate urbană, atât în ceea ce privește proiectele majore, cât și alternative la transportul tradițional.