Deși metropolele europene atrag milioane de turiști anual, unele dintre ele se confruntă cu probleme majore în transportul public, inclusiv cel subteran. Descoperă care sunt cele mai slab cotate rețele de metrou din Europa și cum se compară acestea cu transport subteran din București.

Metroul este adesea considerat un simbol al eficienței și al modernității urbane, dar în unele dintre cele mai vizitate capitale europene, realitatea este departe de a fi ideală. În ciuda atracțiilor istorice și a statutului internațional al acestor orașe, rețelele lor de transport subteran nu se ridică la standardele așteptate.

De la Budapesta, cu stații extrem de neplăcute, până la Bruxelles și Roma, care se confruntă cu probleme grave de igienă și securitate, iată un tur al celor mai slabe sisteme de metrou din Europa.

Prin comparație, metroul din București depășește în performanță rețelele subterane din „Orașul Etern”, „Orașul Luminilor” și Viena. Cu un scor de 5,97 din 10, la egalitate cu metroul din Lisabona (Portugalia) și Copenhaga (Danemarca), singura rețea de metrou din România s-a clasat în Top 10 în Europa al celor mai bune sisteme de transport subteran.

Acest clasament european a fost realizat de Bounce, o companie care oferă servicii de depozitare a bagajelor și care a evaluat calitatea serviciilor oferite de sistemele de transport subteran din capitalele europene.

Metroul din Budapesta: cel mai slab din Europa, cu „stații dezgustătoare”

Metroul din Budapesta, deși plin de farmec istoric, a fost evaluat drept cel mai slab din Europa, cu un scor de doar 3,13 din 10. Cu toate că are un număr impresionant de pasageri anuali – peste 382 de milioane – și un scor mediu de 4,05 din 5 în recenziile Google, reacțiile publicului online sunt în mare parte negative: 75% dintre comentarii sunt critice, în timp ce doar 1% sunt pozitive.

Stația Határ út este cea mai problematică, cu un rating de 2,80 din 5, criticii descriind-o drept „neplăcută” și „dezgustătoare”, menționând în mod special lipsa curățeniei, „vagoanele mucegăite” și prezența constantă a gunoaielor.

Prin contrast Stația Állatkert este cea mai bine cotată stație de metrou din Budapesta, cu un scor impecabil de 5 din 5. Situată lângă Grădina Zoologică Biodóm în parcarea orașului Városliget, este apreciată pentru locația sa excelentă.

La Bruxelles, metroul are stații „periculoase” cu „miros puternic de urină”

Bruxelles, capitala Belgiei și sediul principal al Uniunii Europene fiind gazda Parlamentului European (alături de Strasbourg), se confruntă de asemenea cu probleme în ceea ce privește rețeaua de transport subterană. Surprinzător este faptul că metroul din Bruxelles este al doilea cel mai slab serviciu de transport din Europa, cu un scor modest de 3,20 din 10, în indicele Bounce.

Deși sistemul, ce cuprinde 59 de stații pe 40 km de traseu și transportă anual peste 86 de milioane de pasageri, este esențial pentru reducerea congestionării, realitatea este departe de a fi ideală.

Stația cea mai aglomerată, Gare du Midi, primește cele mai slabe evaluări, cu un dezamăgitor 1,90 din 5 în recenziile Google. Criticii acizi au menționat că stația este „nesigură” și „periculoasă”, fiind amintit numărul alarmant de plângeri legate de „mirosul puternic de urină” care îi întâmpină pe călători.

Roma, criticată că are stații de metrou „groaznice”

Sistemul de metrou din Roma se clasează pe locul trei în topul celor mai slab cotate din Europa, după Bruxelles. Cu 64 km de traseu și 73 de stații, metroul italian a primit un modest 3.75 din 10 în indicele Bounce. Metroul este integrat într-un sistem de trenuri suburbane cunoscute sub numele de „linii FL”, care oferă conexiuni extinse către zonele înconjurătoare, inclusiv Aeroportul Fiumicino din Roma.

Chiar dacă rețeaua este extinsă și bine conectată cu alte mijloace de transport din „Orașul Etern”, stațiile de metrou din Roma nu impresionează, având un scor mediu de doar 3.60 din 5 în recenziile Google.

Mai puțin de 14% dintre stații au primit evaluări de patru stele sau mai mult, iar 34% dintre comentarii sunt negative, în timp ce doar 9% sunt pozitive.

Stația Quintiliani se află în fruntea listei cu cele mai proaste evaluări, având un scor alarmant de 2.40 din 5. Recenzorii critică frecvent lipsa de personal și de securitate, iar zona din jurul stației este descrisă ca fiind „părăsită” și nesigură. Facilitățile, precum lifturile și automatele de bilete, sunt adesea nefuncționale, complicând călătoria pasagerilor. Unii utilizatori au denumit-o „cea mai inutilă stație” și un „exemplu perfect al unei locații prost întreținute.”

În Top 5 cele mai slabe rețele de metrou din capitalele Europei se mai află Amsterdam (Olanda) și Paris (Franța) – unde se află cea mai extins sistem de transport subteran.

Pe pozițiile următoare ale clasamentului regăsim metroul din Berlin (Germania), Stockholm (Suedia), Helsinki (Finlanda) și Viena (Austria).