Prețurile parcărilor din Cluj-Napoca au crescut anual pentru a descuraja folosirea mașinii, zona centrală este sufocată de autoturisme.
La Cluj-Napoca, 3 din 10 șoferi caută zilnic un loc de parcare în zonele centrale și își petrec în medie 15-20 de minute în căutarea unui loc de staționare.
În topul celor mai căutate zone din orașul de sub Feleac este și cartierul Mănăștur, cu 15%. Acesta este urmat de Zorilor și Bună Ziua cu câte 11%, Mărăști cu 10 procente, Gheorgheni și Între Lacuri.
La Cluj-Napoca, aproape 3 șoferi se “bat” pe un loc de parcare în fiecare zi, potrivit ultimelor cifre transmise de InfoCons, după cum arată studiul realizat de yeParking, în perioada februarie – martie 2021.
Există numeroase zone sau spații care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidențiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporție de 80% ramân goale pe timpul nopții.
În marile orașe din Europa, autoritățile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii șoferilor care își lasă autoturismele în parcări de tip “park&ride” sau donează permanent veniturile obținute din taxele de staționări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau școli.
”Parking-urile sunt mereu binevenite, dar parcă și mai plăcute sunt parcurile și zonele pietonale. Însă va rămâne mereu problema opțiunilor de parcare. De aceea propunem principiul, eficientizam mai mult – construim mai puțin.
Majorarea tarifelor de parcare în zonele centrale – în speranța descongestionării traficului – este una dintre soluții, dar nu ar trebui să fie singura. Municipalitățile pot să își deschidă orizonturile, să găsească și să implementeze alternative, în folosul activ al comunității.
Noi prezentăm o astfel de alternativă, gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât și pentru cele private. Iar cei care își distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii. Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staționarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri și subvenții celor care contribuie prin parksharing.
Sunt doar câteva idei, dar în măsura în care comunitatea va găsi deschidere din partea autorităților locale, sunt sigur că putem găsi cele mai eficiente soluții”, a declarat Mihai Lodoabă, CEO yeParking.