coral

Miercuri seară a avut loc dezbaterea publică privind trotinetele publice închiriate. La dezbatere au participat chiar și operatorii serviciilor de trotinete electrice care au cerut reguli mai generale și amenzi mai puține. 

„Vreau să încep prin a menționa că și Lyme chiar susține reglementarea acestui mijloc de transport pentru că noi credem fundamental că dezvoltarea industriei este dependentă de un mod civilizat de circulație. Ne dorim o formă de reglementare, într-un fel sau altul, a micromobilității. Ne bucurăm că începem să reglementăm mai în detaliu această piață. La Cluj, până astăzi am făcut deja 70.000 de curse, în doar o lună și jumătate de activitate și avem deja peste 15.000 de utilizatori, deci pare că Clujulul este o piață în dezvoltare”, a spus Luca Mateescu, managerul de operațiuni al Lyme România.

Luca Mateescu a venit apoi cu o serie de propuneri de modificare a regulamentului, pe care primarul Emil Boc a declarat că le va discuta cu colegii din comisie, înaintea aprobării regulamentului.

„Sugerăm câteva modificări minore privind regulamentul, obiectivul fiind dezvoltarea industriei și e important pentru noi acel concept de colaborare între autorități și operatorii privați de trotinete, pentru că întotdeana susținem și vrem să fim deschiși la dialog”, a spus managerul Lyme.

Printre modificările propuse au fost aduse în discuție următoarele aspecte:

– Preaprobarea punctelor de pornire. Reprezentantul Lyme a afirmat că operatorul dorește o reglementare generală și nu o reglementare specifică, salutând însă ideea de a reglementa niște reguli cum ar fi să se interzică amplasarea trotinetelor în stațiile de autobuz, să se reglementeze distanța de intersecții sau treceri de pietoni. 

– Transferul de date în timp real.  Operatorul a arătat că dorește evitarea unui sharing de date în timp real, fiindcă ar fi foarte greu de procesat. 

– Timp crescut pentru intervenție. Dacă regulamentul impune operatorului să ridice trotinetele staționate în locațiile interzise în maxim 90 de minute, în caz contrar, trotinetele fiind ridicate de pe domeniul public de către Primăria municipiului Cluj-Napoca, prin Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca (RADP), operatorul cere prelungirea acestui termen la 2 ore.

– Sistemul de amenzi, împărțit între operator și utilizator. 

Emil Boc, supărat pe trotinete

„Ce îmi cereți dumneavoastră, lipsa de reglementare, nu va aprobată la Cluj-Napoca. Nu știu la București ce faceți, dar la Cluj veți avea reglementare. Dacă vreți să aveți dialog, îl veți găsi non-stop, nu cum ați făcut, ne-ați aruncat trotinetele în stradă și apoi ați așteptat regulamentul. Ăla nu e dialog, ce ați făcut. Elegant și frumos era să așteptați acest regulament. Dumneavoastră ne-ați adus peste noapte un număr de trotinete pe stradă. Asta nu e colaborare la Cluj. Dacă doriți să aveți respect, arătați respect orașului, și dumneavoastră și Boltul.

Nu știu cum e în altă parte, dar la Cluj așa ceva nu va mai fi permis și regulile vor fi respectate cu strictețe. Nu asta e colabrorarea pe care o aștept de la dumneavoastră, dar în același timp, din respect pentru cei care utilizează acest sistem, îl vom susține. Avem toată deschiderea, nimic nu va fi în afara legii și în afara practicilor europene, dar practica „mușcă și fugi”, nu va mai fi acceptate la Cluj-Napoca. Acest lucru m-a deranjat profund ca atitudine și era de bun simț să așteptați, pentru că v-am comunicat că avem un regulament în lucru. Ați forțat nota. Asta nu se face la Cluj, se poate face în altă parte”, a spus primarul Emil Boc.

coral

coral