Primarul municipiului Cluj-Napoca a dezvăluit că, până în prezent, a primit 481 de emailuri pe adresa [email protected], deschisă pentru clujenii care doresc să-și manifeste nemulțumirile.

Primarul recunoaște că circa 40 dintre aceste mesaje au fost de mulțumire, însă majoritatea au semnalat probleme mici și mari care pendulează pe nervii clujenilor.

Astfel, în "inventarul" neregulilor se regăsește problema dificultății găsirii locurilor de parcare, lipsa parcărilor din cartiere sau siguranța circulației (treceri de pietoni, semaforizare, marcaje rutiere). De asemenea, clujenii sunt supărați pe mașinile care ocupă trotuarele, pe lipsa parcurilor și spațiilor verzi (de exemplu în zonele La Terenuri, Detunata), pe lipsa punctelor de colectare selectivă, dar și pe faptul că gunoaiele nu sunt ridicate. Ori sunt ridicate în cel mai prost moment al zilei, dimineața, între orele 7-8, când traficul este oricum supraaglomerat.

Lista problemelor continuă cu deszăpezirea, transportul în comun (necesitatea multiplicării liniilor între cartiere), starea proastă a drumurilor (de exemplu Sopor, Depoului, Mozart sau Valea Fânațelor), ori iluminatul public care, în anumite zone, se stinge prea devreme. Clujenii sunt furioși și pe concetățenii care nu curăță după animalele de companie sau, deși au curți, lasă mașinile în stradă.

Primarul a dezvăluit că, pe lângă plângeri, a primit și câteva idei pentru soluționarea problemelor. Printre acestea se află amenajarea unor treceri de pietoni, semaforizarea, optimizarea orarului de funcționare a autobuzelor, sistemul modular de parking, facilitățile fiscale pentru clădirile verzi sau cardurile speciale care nu necesită validare pentru pensionari.

Ce lipsește de pe lista edilului?

Sursa: monitorulcj.ro