Fundația Noi Orizonturi împreună cu șase școli gimnaziale din comunele: Calvini (jud. Buzău), Gornești (jud. Mureș), Pișcolt (jud. Satu Mare), Sânmihaiu de Câmpie (jud. Bistrița-Năsăud), Teliu (jud. Brașov) și Viișoara (jud Cluj) au lansat proiectul „Campionii incluziunii”.
În aceste școli, peste 30% dintre copii sunt de etnie romă iar provocările din perioada pandemiei au fost mai mari decât oricând.
„ Astfel, în ultimele trei săptămâni, ne-am adunat la Straja, 24 de profesori – în grupuri de opt în fiecare săptămână, pentru cursul Elaborarea strategiei școlii de creştere a incluziunii prin implicarea părinților (T3).
Am ajutat profesorii de la Școala Gimnazială Teleki Domokos – Gornesti, Mureș; Școala Gimnazială Viișoara – Viișoara, Cluj; Școala Gimnazială Piscolt – Piscolt, Satu Mare; Școala Gimnazială Sânmihaiu de Câmpie – Sânmihaiu de Câmpie, Bistrița-Năsăud; Școala Gimnazială Teliu – Teliu, Brașov și de la Școala Gimnazială Dumitru I Ionescu – Calvini, Buzău, în procesul de elaborare a strategiei școlii de creștere a incluziunii prin implicarea părinților, pe baza consultării atente a factorilor interesați” transmit cei de la Fundația Noi Orizonturi.
Acum ei sunt pregătiți să meargă înapoi în comunitate și să poată organiza întâlniri de consultanță, să colecteze și proceseze date pentru fundamentarea strategiei, lucru prea puțin abordat în formarea lor inițială ca profesori.
Proiectul „Campionii Incluziunii” este derulat alături de șase școli gimnaziale din comunele Calvini (Buzău), Gornești (Mureș), Pișcolt (Satu Mare), Sânmihaiu de Câmpie (Bistrița-Năsăud), Teliu (Brașov) și Viișoara (Cluj) cu sprijinul financiar al Granturilor SEE 2014-2021 – EEA for Education in Romania.
„Campionii incluziunii” este un proiect care vine cu o abordare nouă, constând în implicarea activă și responsabilă a părinților, romi și ne-romi, în viața școlii cu scopul de a crește capacitatea instituțiilor școlare partenere de a asigura incluziunea efectivă a copiilor romi.
„Pandemia COVID-19 a relevat, mai mult decât oricând, vulnerabilitatea comunităților defavorizate, decalajele existente între copii din diferite familii în termeni de acces la școala online, precum și rolul esențial al colaborării dintre școală și familiile tuturor copiilor. Însă acolo unde școlile construiesc în mod strategic relații de încredere și colaborare autentică cu familiile tuturor elevilor s-au găsit soluții împreună pentru a facilita învățarea chiar și în condiții provocatoare” transmite Alina Boariu, manager proiect, Fundația Noi Orizonturi.