ASO este optimizarea aplicațiilor pentru smartphone-uri. Aceasta a câștigat teren în ultima perioadă, mai ales că prezența smartphone-urilor în viața noastră crește pe zi ce trece.
O aplicație se poate promova atât în Google Play cât și în Apple App Store. ASO se bazează pe factori care pot fi influențați atât în mod direct cât și indirect.
Ce este ASO?
ASO mai este cunoscut și sub numele de App Store SEO și este procesul de optimizare a unei aplicații pentru a-și maximiza vizibilitatea în App Stores din Search dar și din Explore.
Putem spune că ASO este o optimizare app store care ne va ajuta aplicația foarte mult să se dezvolte.
Cum funcționează ASO?
Factori On-metadata
Factorii On-metadata sunt acele elemente ale paginii produsului sau ale listingului care pot fi modificate în Google Play sau în Console App Store Connect pentru ca rankingul cuvintelor cheie să fie îmbunătățit în App Store Search.
Optimizarea On-metadata ne va ajuta să ne clasăm mai sus în Search dar și în Explore.
Factori Off-metadata
Factori Off-metadata sunt acei factori externi care nu sunt sub controlul dezvoltatorului și care vizează: volumul, viteza de instalări și comentariile.
Ce este SEO?
SEO este optimizarea pentru motoarele de căutare. Acesta are ca scop mărirea traficului calitativ al unui site. Scopul optimizării este acela de a duce la o poziționare mai bună pe motoarele de căutare.
Similarități între ASO și SEO
Atât ASO cât și SEO au foarte multe lucruri în comun. În cele de mai jos vom descoperi care sunt acestea și cum ne pot ajuta ambele procese să avem parte de rezultatele pe care le dorim.
· Oferă trafic organic
Traficul organic este atunci când utilizatorii ajung pe site-ul nostru sau pe aplicație în mod natural pentru a găsi ceea ce au nevoie. Pot ajunge la aplicația sau pe site-ul nostru printr-un articol informativ iar asta ne va ajuta foarte mult.
Atât ASO cât și SEO se bazează pe modalități naturale de a genera trafic organic deoarece sunt de încredere.
· Oferă vizibilitate în căutări
Atât ASO cât și SEO vor să aducă site-ul nostru sau aplicația pe care o deținem pe o poziție cât mai sus a căutărilor. Ideea de baza este să creștem organic atât traficul cât și aplicația indiferent că folosim Google sau App Store.
În ASO este necesar să obținem un public care să fie interesat de aplicația noastră iar în SEO se întâmplă la fel cu acele cuvinte cheie.
ASO și SEO ne vor ajuta să devenim mai vizibili în mediul online și ne oferă trafic organic.
· Cuvinte cheie bazate pe strategie
Cercetarea cuvintelor cheie este esențială atât pentru ASO cât și pentru SEO. Aceasta este o strategie care se bazează pe evaluarea concurenței și pe utilizarea cuvintelor cheie care au o anumită semnificație pentru site-ul sau aplicația noastră.
Cu ASO putem influență în mod direct anumiți factori
Dacă ne dorim să avem parte de o aplicație de succes atunci promovarea este cheia. Cu cât afacerea va fi mai vizibilă cu atât vom avea parte de un trafic mai mare.
Aceștia sunt factorii pe care îi putem influența în mod direct în aplicația noastră
· Optimizarea ASO are paralele cu optimizarea SEO în mai multe domenii
· Cuvintele cheie au un rol important
· Interfața și funcțiile sunt importante
· Pictogramele atractive pot scoate în evidență aspectul
Optimizarea ASO a devenit foarte populară și importantă. Numărul imens de aplicații în Apple și Google vor îngreuna accesul unei noi aplicații pe piață. Cu ajutorul unei companii specializate în SEO vom reuși să avem parte de o aplicație de succes.