coral

Municipiul Cluj-Napoca se alătură celor care sărbătoresc astăzi 30 de ani de la începuturile Internetului – astăzi nu ne putem imagina lumea fără existența acestuia.

Profitând de oportunitățile oferite de Internet, Primăria Cluj-Napoca oferă în prezent cetățenilor posibilitatea de a depune online 92 de tipuri de cereri și de a urmări, tot online, stadiul de rezolvare a acestora.

„Funcționarul public virtual” Antonia, primul de acest fel din România, a permis scurtarea cu 40% a circuitului actelor în instituție.
Clujenii au posibilitatea de a plăti online taxele și impozitele, precum și alte taxe necesare.

În bună parte, modernizarea transportului în comun se bazează tot pe Internet – de exemplu, orarul întregii flote CTP Cluj este actualizat pe Google într-un parteneriat cu această firmă.

Aplicația MyCluj permite clujenilor să transmită primăriei sugestii și reclamații, într-un mod simplu și eficient.

Tot online, fiecare clujean poate să facă rezervări pentru activitățile oferite gratuit de Baza Sportivă Gheorgheni.

Programarea căsătoriilor și a depunerii cererilor pentru obținerea actelor de identitate se face tot online, la fel și eliberarea certificatelor de urbanism.

În orașul nostru sunt disponibile numeroase puncte de acces WiFi, inclusiv în mijloace de transport în comun, și două bănci inteligente, dotate cu panouri solare, care permit alimentarea dispozitivelor mobile şi conţin un hot spot WiFi (în Piaţa Mihai Viteazul şi pe B-dul Eroilor).

O veste bună pentru clujeni: chiar de astăzi, oricine poate verifica pe Internet cum se colectează deșeurile menajere din cartierele orașului – maşinile de gunoi au fost dotate cu GPS pentru ca traseul lor să poată fi urmărit în timp real. Vezi harta live aici.

"Obiectivul nostru este de a transforma Clujul într-un adevărat Smart City, cu toate beneficiile pe care acest concept le aduce pentru locuitori", transmite primarul Emil Boc printr-o postare pe Facebook.

coral

coral