Ministerul Transporturilor a postat pe site-ul instituției un proiect de lege prin care propune majorarea tarifelor la utilizarea drumurilor naţionale din România. Măsura este justificată de transpunerea unei Directive Europene.
„Aşa cum reiese din (…) Directivă, tariful de 12 euro/zi trebuia aplicat începând cu data de 1 martie 2014 pentru toate vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Prin Comunicarea publicată la 17.03.2016 în Jurnalul Oficial al UE, tariful a fost majorat la 13 euro/zi cu aplicare de la 01 aprilie 2016, tarif rectificat ulterior la data de 01.06.2016 prin Comunicarea publicată în JOUE, la 12 euro/zi.
De asemenea, prin Comunicarea publicată la 14.06.2018 în Jurnalul Oficial al UE, tariful zilnic s-a menţinut la valoarea de 12 euro.
Astfel, tariful zilnic de 12 euro pentru vehiculele de transport marfă trebuia aplicat începând cu 01 martie 2014, nefiind transpus nici în prezent”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Mai precis, potrivit Adevărul, Ministerul Transporturilor propune păstrarea tarifului pentru rovinietele vehiculelor de transport marfă cu masa mai mică de 3,5 tone, dar triplează rovinieta pentru o zi în cazul vehiculelor de transport marfă cu masa totală cuprinsă între 3,5 şi 7,5 tone (de la 4 euro, la 12 euro), rovinieta pentru 7 zile crescând de la 16 la 30 de euro, cea pentru 30 de zile de la 32 la 60 de euro, cea pentru 90 de zile de la 92 la 171 euro, iar cea pentru 1 an de la 320 euro, la 600 de euro.
De asemenea, conform tarifelor propuse, în cazul vehiculelor de transport marfă cu masa cuprinsă între 7,5 şi 12 tone, rovinieta pentru o zi ar putea fi majorată de la 7 euro, la 12 euro, cea pentru 7 zile de la 28 la 33 euro, cea pentru 30 de zile de la 56 la 66 euro, cea pentru 90 de zile de la 160 la 188 euro, iar cea pe un an de la 560 euro la 660 euro.