O serie de abateri finaciar-contabile au fost descoperite la Primăria Florești, aratp raportul Curții de Conturi. Valoarea neregulilor este de 10.483.000 lei și este distribuită astfel: 9.925.000 lei – activitatea proprie a Primăriei, 518.000 lei – activitatea Școlii Gimnaziale Gheorghe Șincai Florești și 40.000 lei – activitatea Școlii Gimnaziale Luna de Sus.
Auditul financiar a fost realizat în perioada 5 mai – 30 iunie 2021.
Abaterile financiar-contabile de la Primăria Florești fac referire la următoarele:
4.757.000 lei – entitatea nu a întreprins demersuri pentru asigurarea în bugetul propriu a creditelor bugetare necesare pentru efectuarea plăților reprezentând sume stabilite prin titluri executorii, fiind executate silit conturile deschise în băncile comerciale;
3.806.000 lei – angajarea, decontarea și contabilizarea sumelor utilizate de la cheltuieli de capital, pentru diverse investiții, s-a realizat în unele situații fără să se țină seama de natura cheltuielilor angajate, nerespectându-se astfel cadrul legal aplicabil finanțării cheltuielilor de investiții și a celui referitor la contabilizarea acestora;
1.362.000 lei – au fost scăzute din evidența fiscală debite aparținând unor firme radiate de la Oficiul Registrului Comerțului, în condițiile în care nu se face dovada întreprinderii în perioada anterioară radierii, a demersurilor de executare silită și de întrerupere a termenelor de prescripție, respectiv de înscriere la masa credală cu suma de recuperat, așa cum rezultă din situația particulară a unor contribuabili regăsiți în anexa la HCL nr. 130/2020.
429.000 lei – la nivelul Școlii Gimnaziale „Gheorghe Șincai” Florești evidența contabilă nu în toate situațiile s-a condus şi organizat conform reglementărilor legale, iar angajarea cheltuielilor bugetare nu se efectuează în toate cazurile în funcție de natura acestora.
În urma neregulilor depistate de Curtea de Conturi, Primăria Florești a luat o serie de măsuri, precum:
verificarea de către compartimentul Control Comercial din cadrul Poliției locale a situației din teren referitor la clădirile existente în parcarea unui Complex Comercial, iar personalul de specialitate din cadrul Serviciului Taxe și impozite locale a contactat societățile în vederea declarării și stabilirii sumelor datorate cu titlu de impozit, fiind efectuată impunerea și încasarea în mare măsură a sumelor rezultate;
a fost recalculat prețul de vânzare pentru apartamentele vândute în perioada august 2020 – până la zi;
entitatea a calculat, pentru contractele verificate, chiria datorată de chiriași și penalitățile aferente, precum și penalitățile datorate pentru depășirea termenului de plată al ratelor. În plus, a fost încasată suma de 12.544,55 lei, reprezentând chirie pajiști și penalități aferente;
a fost virată la bugetul local suma de 86.657,74 lei reprezentând garanţii de participare la licitaţie și a garanțiilor pentru spargerea drumurilor, iar operaţiunile au fost înregistrate în evidența contabilă.