Trotinetele electrice pot fi utilizate doar pe pistele de biciclete și pe benzile de autobuz, respectiv pe carosabil, dar nu și pe trotuare, conform legislației rutiere, a subliniat primarul Clujului.
„Reiau ce am spus: sunt un susținător al mobilității alternative, dar nu în orice condiții, nu în condiții de haos, nu în condiții în care să pui în pericol siguranța pietonilor, a celor care circulă normal și civilizat pe trotuare în Cluj-Napoca. Putem conviețui dacă fiecare respectă regulile jocului. Ori acest Regulament vine să facă ordine. Ești amendat dacă nu respecți regulile, dar în același timp îți este permis să utilizezi instrumentul trotinetei electrice dacă, repet, o faci în conformitate cu prevederile legale. Sper ca prin aceasta să aducem sub control această situație și în oraș toată lumea să poată conviețui”, a declarat primarul Emil Boc.
Pe lângă amenzile cuprinse între 200 și 400 de lei pentru amplasarea necorespunzătoare, respectiv neridicarea la timp a trotinetelor electrice, Consiliul Local a mai aprobat, printr-un alt proiect, și costurile pe care le vor plăti utilizatorii care lasă aceste vehciule în locuri interzise, ori operatorii care nu le ridică în maximum 2 ore.
Se vor percepe taxe de aproximativ 90 de lei pentru operațiunea de ridicare a trotinetei, respectiv aproape 20 de lei, pe zi, pentru operațiunea de depozitare.
Modalitatea de taxare este similară cu cea pentru mașinile parcate în locuri interzise, unde tarifele sunt mult mai mari, respectiv de 247 de lei + TVA pentru ridicare, 170 de lei pentru transport și 43 de lei pe zi pentru depozitare.
Regulamentul de utilizare al trotinetelor electrice a fost realizat după ce în această vară câteva sute de trotinete electrice au fost aduse în oraș de către companii private, existând controverse cu privire la modul de folosire al acestora, în special în parcuri sau pe trotuar, respectiv cu privire la locurile unde sunt lăsate de utilizatori.