Piața taximetriei din Cluj-Napoca, împărțită între serviciile “tradiționale” de taximetrie și cele de ridesharing, rămâne una dintre cele mai competititive din România. Acest lucru nu a împiedicat o companie al cărei fondator este din Cluj să dezvolte un nou tip de serviciu, apropiat taximetriei clasice sau a conceptelor promovate de către companii internaționale precum Uber sau Bolt, dar în același timp diferit, cu servicii inovatoare, pentru a oferi avantaje multiple atât pasagerilor cât și șoferilor.

 

Zap Car, start-up-ul clujean care vrea să se extindă

Zap Car, o companie cu origini la Cluj, își propune să revoluționeze piața serviciilor de taximetrie și nu numai, oferind posibilități mult mai mari clienților de a alege ce tip de serviciu își doresc, atât atunci când vine vorba despre transportul de persoane dar și când se dorește trimiterea unui colet.

În timp ce la majoritatea companiilor care funcționează pe modelul ridesharing clientul are relativ puțină putere de decizie în ceea ce privește mașina cu care va călători, la Zap Car puterea de a alege este de esența serviciului.

Astfel, înainte de a plasa o comandă, utilizatorul care a descărcat aplicația (disponibilă atât în App Store cât și Google Play) și se loghează cu contul de Facebook sau Google, poate alege de ce tip de călătorie să beneficieze: Standard, Select sau VIP, urmănd a primi o mașină în funcție de alegere.

Indiferent de serviciul ales, calitatea serviciului este asigurată, toate mașinile companiei fiind periodic inspectate pentru a îndeplini cele mai înalte standarde de curățenie și comfort.

În plus, clienții pot solicita, încă de dinainte de plasarea comenzii, ca mașinile să fie dotate cu anumite opțiuni, cum ar fi aer condiționat, loc mare pentru bagaj sau altele asemănătoare.

 

Adio AWB-uri și centraliste

O altă piață pe care Zap Car își propune să o transforme este cea legată de modul în care clienții plasează comenzi și transportă colete, în sistem de curierat.

Disponibil deocamdată doar în limitele marilor orașe și a localităților vecine, serviciul de coletărie de la Zap Car este la fel de simplu de utilizat precum comandarea unui taxi.

Nu este necesară completarea unor formulare, calcularea greutății coletului sau a plicului care urmează să fie expediat, chestiuni care dau bătăi de cap utilizatorilor. Prin Zap Car clientul poate trimite un astfel de colet, în toate zonele municipiului Cluj-Napoca precum și în cele adiacente în trei pași simpli: Comanzi mașina –  Predai coletul – Șoferul livrează la destinație.

Potrivit reprezentanților companiei, serviciul de curierar va oferi în viitorul apropiat, pe măsură ce rețeaua de șoferi se extinde, posibilitatea plasării de comenzi și intre localități, în condiții de siguranță și la cele mai bune prețuri posibile.

 

Beneficii pentru clienți: vacanțe și curse gratuite

Zap Car se distinge de restul companiilor asemănătoare și prin modul de fidelizare a clienților, care au parte de beneficii surprinzătoare, pe măsură ce folosesc serviciile oferite.

Astfel, odată logat în aplicație, ultilizatorii pot recomanda aplicația prietenilor din agenda telefonică, primind în schimb puncte de fidelizare, puncte care sunt primite, de asemenea, și cu fiecare cursă efectuată.

Odată acumulate, aceste puncte se transformă în curse gratuite sau chiar vacanțe gratuite în locații exotice.