Centura Metropolitană a Clujului are nevoie de 600 de milioane de euro, iar primarul Emil Boc a anunțat că documentația s-a finalizat.
Este deja confirmat că centura nu va fi finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență, pentru că Uniunea Europeană este de acord ca din acești bani să fie finanțate autostrăzile.
”Ministerul Transporturilor ne-a asigurat că centura va fi realizată pe programul operațional sectorial Transporturi. În octombrie iese avizul de mediu, ultima piesă la dosar. De 5 ani lucrăm la proiectul ăsta. Sperăm ca acest guvern să nu întoarcă spatele Clujului, ei au obligaţia de a gestiona aceste proiecte majore de infrastructură. Am încredere că nu își va întoarce fața de la problemele cu care se confruntă comunitățile mari. Sursa de finanțare sunt fondurile europene și bugetul de stat, centuria este o investiție de interes național”, a spus Emil Boc.
Singura șansă a Clujului sunt alte programe europene de finanțare a infrastructurii mari, plus bugetul de stat.
Clujul a plătit studiile pentru Centura Metropolitană, iar lucrările trebuie începute într-un termen de câțiva ani.
Primarul Emil Boc a fost întrebat recent de consilierul local PSD, Vladimir Mătușan, dacă centura metropolitană ar putea fi finalizată până în 2027.
”Ar putea începe lucrările din 2024?”, a întrebat acesta.
”De ce să nu se poată. Anul acesta sunt gata documentațiile, anul viitor se poate face licitație și în 2023 se pot începe lucrările. De ce să nu se poată face. Dacă începem la metrou, să nu se poată începe la centura metropolitană.
Ne-am pus un an termen de licitație. Și pentru metrou e pus un an. 2022 este an de licitație. Cam asta este ideea de lucru. Un an pentru licitație pentru că sunt proiecte mari.
De ce să nu se poată începe lucrul în 2023. Ar trebui să înceapă lucrările”, a precizat primarul Emil Boc.
Lucrările la centură ar urma să coste 600 de milioane de euro, iar finanțarea să fie asigurată din fonduri structurale. Nimic nu este încă sigur, fiind numai promisiuni.
Până acum primarul Emil Boc a promis că centura va fi finanțată din Planul Național de Redresare și Reziliență (finanțat de UE), dar lucrările la drumuri au fost eliminate, iar acum se caută alte soluții, tot din fonduri europene, pentru că România nu are bani.
De asemena, din PNRR se finanțează numai o treime din lucrările de la metroul Clujului.