coral

În cadrul unei conferințe de presă care a avut loc vineri dimineața la Cluj, au participat Președintele PMP, Eugen Tomac, ministrul Cristian Diaconescu și senator Cristian Lungu, presedinte PMP Cluj.

Cristian Lungu, președintele PMP Cluj a subliniat ideea că anul acesta nu există un partid favorit pentru alegerile locale și PMP dorește să devină acel partid care este „pe val”.

„Avem o ocazie extraordinară ca la acest tur de scrutin! O ocazie pe care nu cred că am mai întâlnit-o în ultimii 6-8 ani și spun asta deoarece la tururile de scrutin de anii trecuți au existat mereu partide care au fost pe val. Dar la aceste alegeri locale o să vedeți că nu există un partid pe val. USR și-a arătat adevarata lor natură, că nu sunt exact ceea ce vindeau ei în spațiul politic, PSD s-a reorganizat spre neomarxism, PNL este măcat de această guvernare care a condus țara în ultimele luni, ALDE s-a dezintegrat. De asemenea, Traian Băsescu candidează la primăria capitalei. Este șansa noastră să fim partidul care e pe val. Mă aștept să obținem cel mai mare scor pe care l-am avut de la înființare, chiar mai mare decât scorul pe care l-am avut la prezidențiale. Îmi doresc ca această șansă să nu fie irosită”, a declarat Lungu.

Eugen Tomac, președintele PMP i-a urat succes candidatului pentru alegerile din Cluj-Napoca, spunând că orașul are nevoie de un nou start.

„Sunt convins că în Cluj-Napoca există suficient de mulți cetățeni care vor altceva, vor un nou început pentru orașul lor și eu cred că profesorul Fițiu reprezintă acel profil de om politic profesionist care poate da un nou start pentru Cluj cu un mesaj destul de proaspăt, destul de creativ, cu o nouă misiunepentru Cluj-Napoca care poate deveni capitală verde și cred că merită un nou început de dreapta pentru Cluj în frunte cu profesorul Avram Fițiu”, a declarat Tomac.

De asemenea, Avram Fițiu, candidatul PMP pentru funcția de primar a municipiului Cluj-Napoca a vorbit despre planurile sale de a transforma orașul într-o capitală verde, dacă va fi ales.

„Proiectele pe care le propun pentru Cluj-Napoca vizează un răspuns concret pentru acest oraș pentru 2024 și chiar mai departe. Nu ne putem permite să avem un Cluj-Napoca cu un aer extrem de poluat, campion național la poluarea urbană și în 2030. 

Nu ne putem accepta ca un primar să achiziționeze autobuze diesel, așa cum se întâmplă în orașele României și chiar la Cluj-Napoca. Va trebui să schimbăm această paradigmă a transportului la nivel de mobilitate alternativă, în care totul să treacă pe variante hibrid. 

Nu ne putem permite să visăm să cheltuim 100 de milioane de euro pe un kilometru de metrou, când cu acești bani putem rezolva toată problema pe infrastructură, pe mobilitate într-un an de zile la nivel de tramvaie și autobuze electrice. Te uiți în Cluj-Napoca și vezi tramvaiele cu două vagoane, în timp ce toate orașele din Europa au construit formule hibrid în care merg cu 10 până la 20 de vagoane și tramvaiul se transformă în tren. Dacă tu îți propui să cumperi autobuze diesel, la mâna a doua, atunci e clar că avem o problemă.

Suntem într-o bătălie politică cu un primar care a făcut foarte multe lucruri bune pentru Cluj-Napoca. Nimic de zis. Doar că în acest moment și-a atins limita de dezvoltare. Nu mai putem transfera această gândire în 2030, într-un oraș care are nevoie acum de soluții. 

Clujul, are nevoie de parcări urbane. Nu poți gândi să spargi orașul pentru parcări subterane, când tu ai mii de parcări care sunt folosite, care aparțin clujenilor, fără să fii în stare să finanțezi o aplicație banală, prin care mii de parcări să fie închiriate timp de 8 ore, când clujeanul merge la serviciu, în concediu sau în weekend, să fie închiriate. 

Nu se poate să nu fie o aplicație care să optimizeze tot fluxul de călători la nivel de oraș. Prin soluții digitale extrem de simple, care se practică în orașele mari și verzi ale lumii, traficul are nevoie de  planuri pentru următorii 30 de ani de zile. 

La nivel de habitat astăzi suntem într-un mediu poluat și va trebui să construim case și blocuri verzi. Suntem sub 25 de mp de spații verzi, printre orașele de la coada Europei, față de scandinavia cu peste 80 de mp de spații verzi pe locuitor. Trebuie să ne propunem să includem în ecosistem pădurile și să le facem parcuri urbane. 

Orașul Cluj-Napoca are nevoie de oxigen, avem nevoie de mobilitate alternativă. Vreau să văd conectat omul din cartier cu centrul pe tot ceea ce înseamnă variantă alternativă. De ce nu avem o axă centrală care să meargă din Mănăștur până în Mărăști, care să ne permită să avem o bandă dedicată pentru biciclete, trotinete și alte variante alternative de transport, o bandă verde în care să ai încărcare wireless, cum se întâmplă în multe orașe din Europa. Până în 2024 eu îmi propun ca în Cluj-Napoca să vină anual cel puțin un milion de turiști, față de circa 600.000 în prezent, dar pentru asta avem nevoie de obictive, de dezvoltarea identității culturale și gastronomice. Ce să cate un milion de turiști astăzi în Cluj-Napoca, când nu ai o mâncare specifică Clujului pe care să o pui în farfuria turistului. Nu te reprezintă nimic. Nu ai un magnet de atracție turistică. Ecologia, gastronomia și turismul sunt toate legate. Varza a la Cluj nu este recunăscută la nivel european, nu am avut o viziune de a atesta măcar 100 de produse gastronomice clujene. Turistul când ajunge în oraș îi este foame și cere mîncare locală, dar tu nu ai o identitate gastroniomică locală, pentru că nu ai avut o gândire în acest sens. Asta se va schimba”, a spus candidatul PMP la Primăria Cluj-Napoca, profesorul universitar Avram Fițiu.

 

coral

coral