Conducerea Poștei Române a explicat motivul pentru care 5 milioane de persoane au primit și un ziar cu realizările cu care se laudă PSD, odată cu pensia. 

Astfel, Poșta Română a transmis luni după-amiază o serie de precizări presei după ce a fost acuzată că face campanie electorală pentru PSD, în care susține că nu este o instituţie publică finanţată din bani publici, ci companie cu acţionariat majoritar de stat, prin Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională. 

Mai mult de atât, șefii Poștei spun că, în perioada de precampanie pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019, Poşta Română a trimis oferte fiecărei formaţiuni politice pentru promovarea serviciilor de distribuire neadresată și că "doar reprezentanţii PSD au solicitat acest serviciu din partea companiei", conform realitatea.net.

Poşta Română spune că distribuie materialele de informare PSD "pe baza unui contract comercial plătit".

Compania Naţională Poşta Română respinge orice acuzaţie de partizanat politic şi "nu îşi asumă responsabilitatea pentru conţinutul eminamente politic al mesajului livrat. În ceea ce priveşte conţinutul de text şi imagine a trimiterii, potrivit prevederilor legale, beneficiarul serviciilor prestate este cel care îşi asumă întreaga răspundere în cazul în care acestea încalcă legislaţia ţării sau normele specifice în domeniu".

Iată care este comunicatul de presă al Poștei Române:

"Distribuim pliante doar în baza contractelor comerciale plătite!

Referitor la informaţiile apărute în mass-media, potrivit cărora se speculează că factorii poştali ar fi obligaţi să distribuie materiale de campanie pentru Partidul Social Democrat (PSD), Poşta Română face următoarele precizări:

Poşta Română este o companie cu acţionariat majoritar de stat, prin Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională, şi nu este o instituţie publică finanţată din bani publici. Activitatea operatorului naţional de servicii poştale se derulează în concordanţă cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.13/2013 privind serviciile poştale, cu modificările şi completările ulterioare, şi SE SUSŢINE DIN BUGETUL PROPRIU.

În acest sens, în perioada de precampanie pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019, Poşta Română a trimis oferte fiecărei formaţiuni politice pentru promovarea serviciilor de distribuire neadresată (Postmesager, Postmesager Plus si Postcatalog).

De altfel, oferta detaliată de marketing se regăseşte şi pe site-ul Poştei Române (https://www.posta-romana.ro/oferta-de-marketing-direct-neadresat-dropmail-alegeri-europarlamentare-2019.html). Până în prezent, doar reprezentanţii Partidului Social Democrat au solicitat acest serviciu din partea companiei.

Astfel, Poşta Română distribuie materialele de informare PSD pe baza unui CONTRACT COMERCIAL PLĂTIT. Modalitatea de distribuţie este stipulată în contractul dintre părţi şi este specifică serviciului POSTMESAGER PLUS. Contravaloarea contractului au fost deja virată companiei.

În concluzie, salariaţii poştali NU SUNT OBLIGAŢI SĂ DISTRIBUIE MATERIALE DE CAMPANIE!

Compania Naţională Poşta Română respinge orice acuzaţie de partizanat politic şi, similar celorlaţi operatori de profil care activează pe piaţa serviciilor poştale, nu îşi asumă responsabilitatea pentru conţinutul eminamente politic al mesajului livrat.

În ceea ce priveşte conţinutul de text şi imagine a trimiterii, potrivit prevederilor legale, beneficiarul serviciilor prestate este cel care îşi asumă întreaga răspundere în cazul în care acestea încalcă legislaţia ţării sau normele specifice în domeniu".

Sursa: stiridecluj.ro