O punte pietonală peste Someș urmează să fie amplasată, până la finalizarea lucrărilor la Podul Porțelanului din cartierul clujean Iris. 

"Din septembrie vom deschide o punte pietonală și voi prezenta public, în săptămânile următoare, evoluția lucrărilor la Podul Porțeanului, care are ca termen de finalizare vara lui 2020", a declarat primarul Emil Boc. 

coral

Lucrările la Podul Porțelanului au început în urmă cu câteva luni, iar traficul rutier a fost deviat pe următoarele trasee:

coral

  • pe partea nordică: Piața 1 Mai – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (traficul greu) și traseul str. Paris – str. București și str. Paris – str. Răsăritului (traficul ușor)
  • pe partea sudică a podului – se va putea circula pe traseele str. Nădășel – str. Oașului sau str. Alexandru Sahia – cartierul Iris

Se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. 

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de firma DIFERIT. Este aceeași firmă care a construit Podul Traian şi care modernizează Nodul N, de la ieşire spre Floreşti. 

Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

coral