Primăria Cluj-Napoca continuă programul social „Alimente”, prin care oferă tichete sociale pentru alimente persoanelor cu venituri reduse.
Începând de astăzi, 1 iulie și până în 29 noiembrie 2019 se pot depune cererile pentru acordarea tichetelor sociale. Acestea pot fi depuse la primăriile de cartier sau la sediul Direcției de Asistență Socială și Medicală. Distribuirea tichetelor se va face începând cu luna septembrie.
Beneficiarii Programului social ”Alimente” fac parte din următoarele categorii:
– persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate;
– pensionari, invalizi, veterani, văduve de razboi, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani, ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;
– șomeri înregistrați (cu indemnizație și fără indemnizație de șomaj) ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;
– beneficiari de ajutor social sau de alocație pentru susținerea familiei;
– victimele traficului de persoane;
– victimele violenței domestice.
La cererea/declarația pe propria răspundere se atașează, după caz:
a) pentru persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate: buletin/carte de identitate și certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat;
b) pentru victimele violenței domestice și ale traficului de persoane: buletin/carte de identitate și dovada că e victima violenței domestice sau a traficului de persoane (de la furnizorul de servicii sociale);
c) pentru pensionari, invalizi, veterani, văduve de razboi, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani și șomeri indemnizați și neindemnizați:
– acte privind componența familiei (buletine/cărți de identitate, certificate de naștere, căsătorie, sențințe de divorț, hotătâre de plasament/adopție/încredințare etc);
– acte doveditoare privind veniturile membrilor familiei (adeverințe de salariu cu venitul net, cupoane de pensie/șomaj, indemnizații, alocații, alte categorii de venituri realizate în luna anterioară celei în care se depune cererea);
– actul de identitate pentru reprezentantul legal, dacă este cazul;
– carnetul de evidenţă, vizat la zi – pentru şomeri sau adeverinţă eliberată de AJOFM Cluj pentru cei care nu sunt indemnizaţi şi sunt aflaţi în căutarea unui loc de muncă.
Distribuirea tichetelor sociale se va face în baza unor programări care vor fi comunicate direct beneficiarilor și prin mass media.
Formularul de cerere/declarație pe propria răspundere poate fi ridicat de la sediul D.A.S.M. și de la primăriile de cartier sau decărcat de la adresa ACEASTĂ, la secțiunea „Serviciul protecție socială”.