Organizația Romanian Business Leaders (RBL) a anunțat rezultatele studiului Insights PulseZ, care prezintă nevoile tinerilor din țară, intențiile după terminarea studiilor, domeniile de activitate preferate, factorii motivatori în alegerea unui job.
Numărul tinerilor din România pentru care cel mai important lucru în alegerea viitorului loc de muncă este să se angajeze la un loc de muncă ce le face plăcere este dublu față de al celor care sunt interesați în primul rând de salariu. 47% dintre tinerii la nivel național au nevoie de consiliere în carieră.
Doar 1 din 5 tineri români consideră că școala îi pregătește pentru job și unu din trei tineri plănuiește să își continue studiile și să se angajeze în țară. Doar 5% dintre tineri vor să lucreze exclusiv de acasă iar 51% își doresc să fie antreprenori sau manageri.
Tinerii preferă echipa și atmosfera de lucru alături de plăcerea pentru ceea ce fac, deasupra motivației financiare, iar aspirațiile lor în viață sunt împlinirea pe plan personal și independența financiară. 60% dintre tinerii români au nevoie de sprijin în a se organiza și în a-și gestiona timpul mai bine.
Pe lângă interesele lor față de business și investiții, care au fost manifestate de 1 din 2 tineri, ei vor să își dezvolte și abilitățile sociale și gestionarea emoțiilor.
Întrebați despre lipsurile tinerilor din țară, 60% dintre respondenți au spus că și-ar dori să aibă posibilitatea de a-și alege materiile pe care să le studieze. 59% dintre tineri au menționat resursele financiare în timp ce 47% au nevoie de consiliere în carieră, același procent al tinerilor care își doresc acces la joburi bine plătite.
De mare interes pentru angajatori este secțiunea în legătură cu preferințele tinerilor din generația Z despre cum să se desfășoare jobul: 53% dintre tineri vor un job flexibil care să îmbine lucrul de la birou cu cel de acasă, 17% să lucreze de la birou și doar 5% să lucreze exclusiv de acasă.
20% dintre tinerii generației Z intenționează să plece din țară pentru a studia sau a se angaja. Cel mai motivant factor în alegerea unui job pentru tineri este pasiunea pentru ceea ce fac, 78% menționând acest criteriu ca fiind important, în timp ce pe locul 2 se află echipa și atmosfera de lucru, cu 44%.
Salariul se află pe locul 3, 40% menționând acest aspect ca fiind important în alegerea unui job. Printre factorii cei mai puțini motivanți se numără aspectul spațiului de lucru, cu un procent de 7% din opțiunile respondenților.
Printre factorii cei mai motivanți în viață se numără împlinirea pe plan personal pentru 55% dintre tineri, iar 47% au menționat independența financiară. Doar 1 din 5 tineri între 16 și 14 de ani consideră că școala îl pregătește pentru un job, în timp ce 1 din 2 tineri consideră că îi pregătește într-o mică măsură sau deloc.
,,Prin acest studiu ne dorim să surprindem vocea tinerilor din România, astfel încât să putem transmite un mesaj către companii și organizații, pentru care tinerii aceștia sunt viitorii angajați, clienți sau beneficiari în proiecte” a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator al Insights.
Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1.115 de tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural.