Cu o lungime de 2,4 km, Tunelul Meseş, de pe traseul Autostrăzii Transilvania, ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România. 

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentaţia pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie a Tunelului Meseş, a spus, pentru Economica.net, Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Documentaţia va fi trimisă în această săptămână Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), în vederea validării, după care va fi publicată în platforma de achiziţii publice SICAP, a adăugat Şerbănescu.

Tunelul Meseş urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău, iar valoarea estimată a contractului pentru Tunelul Meseş ar depăşi 250 de milioane de euro. 

Prin construirea acestui tunel va fi evitată astfel realizarea unor săpături adânci de 42 de metri şi late de 120 de metri.

Statul a scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru acest tunel încă din 2014. În primăvara lui 2015 a atribuit firmei Tecnic Consulting  Engineering România contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, în valoare de circa 1 milion de lei şi cu durată de 12 luni.

Trei ani mai târziu, în toamna anului trecut, nu numai că studiul nu era gata, dar firma care trebuia să îl finalizeze a dat statul în judecată, după ce i-au fost aplicate penalităţi de 278.000 de lei, reprezentând perioada de întârziere pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale aplicate perioadei 20.09.2015 – 11.07.2017.