Cel mai luxos tren din lume, celebrul Orient Express, a ajuns duminică noaptea în Gara Cluj-Napoca, în drumul său de șase zile de pe traseul dintre Paris și Istanbul.

Trenul a avut traseul prin Cluj-Napoca noaptea trecută. A oprit pentru a se schimba locomotiva, din diesel în electrică”, relatează ceferiștii clujeni.

Faimosul tren avea programată sosirea în Gara Regală din Sinaia luni, la ora 11:15, cu plecare programată din stațiune la 14:45, conform platformei Club Feroviar.

Nu ne asumăm eventualele întârzieri datorită stării infrastructurii sau a materialului rulant de tracțiune, sunt atribuțiile CFR Infrastructură și CFR Călători”, arătau organizatorii Venice Simplon Orient Express (VSOE).

Actualul tren tranzitează România în drumul sau către Istanbul.

Această rută nu este cea mai lungă, dar este cea mai prestigioasă și de încărcată de istorie. Paris – București – Constantinopol era ruta originalului Orient Express, un tren de distanță lungă care oferea servicii mult peste ce se găsea la acele vremuri, când transportul pe calea ferată era la început și plin de pericole.

În 2019 VSOE încă tranzitează România pe ruta care l-a făcut faimos acum mai bine de 130 ani. Vagoanele sunt aceleași ca acum 90 ani, construite de Compagnie Internaționale des Wagons – Lits, numai denumirea diferă puțin datorită firmei care îl administrează. Vagoanele originale ale Orient Express folosite între anii 1883 – 1923 se află acum numai în muzee”, precizează România Feroviară.

Primul tren de acest fel a unit Parisul de Constantinopolul prin Nancy – Strasbourg – München – Viena – Budapesta – Szeged – Jimbolia – Timișoara – Caransebeș – Vârciorova – Craiova – Piatra Olt – Pitești – București – Giurgiu – Smârda (2.627 km).

Traseul parcurs durează șase zile. Cei care aleg o astfel de călătorie spun că experiența este una unică, chiar dacă suma plătită este enormă. Traseul trenului începe la Paris, trece în acest an prin Viena, Budapesta, Cluj-Napoca, Sighișoara, Brașov, Sinaia, Ploiești Vest, București, Varna și în final Istanbul.

În zona montană a României, pasagerii fac un popas, mulți alegând să viziteze Castelul Peleș sau Mănăstirea Sinaia. Ceremonia de primire a turiștilor străini este una aparte. Aceștia sunt așteptați pe peronul gării în acorduri de fanfară.

Viteza medie între Sighișoara și Brașov a fost de 50 km/h, conform HotNews.Trenul a intrat în țară pe la Episcopia Bihor la 22:30 și a oprit la Oradea, Gârbău (oprire neprogramată), Cluj-Napoca, Teiuș și Sighișoara. La Teiuș a stat o oră și 45 de minute pentru verificări și pentru aprovizionare.

În București trenul ajunge la 16:30, iar pasagerii vor fi cazați la Hotelul Marriott (5*). De obicei trenul intra pe la Curtici și mergea prin Arad și Deva către Sighișoara, însă în acest an a fost aleasă magistrala 300 (Oradea – Cluj-Napoca), fiindcă pe Arad – Deva sunt lucrări ce generează întârzieri. Călătoria pe traseul Paris – Istanbul costă 15.000 de lire sterline, returul fiind programat în 31 august.