Construirea unui tunel care să lege Centura de Est a municipiului Cluj-Napoca la Autostrada Transilvania (A3) a fost propusă în Comisia de transporturi în urma refuzului Primăriei Tureni de a accepta o conexiune de suprafață conform studiului inițial, susține deputatul Marius Bota.

Deputatul a propus ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, și directorului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, prezenți în Comisia de transporturi din cadrul Camerei Deputaților, studierea unei noi soluții constructive pentru racordul Centurii de Est a Clujului la A3.

Această propunere vine ca urmare a blocării studiului inițial și a neacceptării soluției de către Primăria Tureni”, a motivat deputatul.

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor a solicitat anul trecut și rezolvarea intersecției Drumul Național 1 Căpușu cu drumul județean care duce la Autostrada Transilvania, astfel încât să fie eliminate blocajele din trafic după ce s-au inaugurat pe A3 podul de la Gilău și tronsonul de autostradă până la Nădăşelu.

Două propuneri de la Primăria Cluj-Napoca 

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat recent că municipalitatea a propus Ministerului Transporturilor două noi variante de legătură a oraşului cu A3. 

"Ca să mergi la Turda sau la Aiud, trebuie să mergi la Gilău, iar ca să treci prin Floreşti şi prin Gilău îţi ia o pâine de mâncat. Avem un proiect mic care ar schimba situaţia actuală. Cred vom avea sprijinul Guvernului, nu am observat o reticenţă în acest sens. Vorbim despre conectarea Clujului la A3.

Avem două variante: de la Tureni, 4 km până la o intrare pe autostradă, sau de la ieşire de pe Centura Ocolitoare Vâlcele – Apahida, până în Ciurila, şi apoi în autostradă", a declarat primarul edilul, la un post de radio local, precizând că ambele propuneri "nu necesită foarte mulţi bani".

Sursa: ziuadecj.realitatea.net