• Jeg de nedescris, ingrediente și preparate expirate, goange în mâncare, precum și nenumărate alte nereguli
  • Cam așa se prezintă cunoscutul hotel Ramada din Cluj-Napoca, care se mândrește că ar fi unul dintre cele mai de renume din oraș
  • Verdictul ofițerilor de la protecția consumatorilor: o bombă de nedescris

coral

Reprezentanții CJPC Cluj au efectuat ample perchiziții la unul dintre cele mai cunoscute hoteluri și restaurante din Cluj-Napoca, și anume hotel Ramada de pe Calea Turzii.

Raportul investigațiilor efectuate la fața locului de către ofițerii de la protecția consumatorului este șocant: insecte care umblau libere prin mâncare, unelte de parcă erau din al doilea război mondial folosite la prepararea felurilor din meniu, ingrediente de mult expirate, sosuri care nimeni nu știe ce conțineau, și așa mai departe.

Pe cât de incredibil pare, potrivit surselor BZC, confirmate ulterior și de ancheta ANPC, până și lenjeria de pat, folosită la întâmpinarea clienților care se cazau la locație, era de o mizerie pe care nu poți întâlni nici în cel mai ieftin model.

“Pe data de 03.10.2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, prin CJPC Cluj, sub coordonarea comisarului șef  al CRPC RNV Cluj, a desfășurat o acțiune  de control  la  2 operatorii economici, care își desfășoară activitatea pe teritoriul județului Cluj.

Verificările s-au efectuat pentru cercetarea reclamațiilor, urmărindu-se modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.

Ținând cont de neregulile constatate, la cele două companii, SC Eurotrend Hotels Group SRL și SC Profi Rom Food SRL, echipa de control a aplicat următoarele sancțiuni:

  • 10 amenzi contravenţionale, în cuantum de 80 .000 lei
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 500 de lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor la bazinul de înot și la spațiul de depozitare din subsol, până la remedierea deficiențelor si oprirea temporară a prestării serviciilor la toată unitatea, în cel de-al doilea caz.
  • oprirea temporară de la comecializare a unor produse, în valoare de circa 000 lei, pană la remedierea deficiențelor.

În urma acțiunii, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:

  • folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu praf în exces, rugină, mucegai
  • comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită
  • depozitarea direct pe paviment a băuturilor răcoritoare și apelor minerale,
  • folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduri având capace neconforme
  • folosirea unor vitrine frigorifice cu defecțiuni, deteriorate
  • modificarea stării termice a preparatelor fără a deține autorizație legală
  • utilizarea unor agregate frigorifice insalubre pentru prepararea gheții
  • comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare caracterizare
  • nerespectare temperaturi de depozitare stabilite de producător
  • lipsa datei deschiderii a diverse siropuri/sosuri folosite la servire
  • lipsa informațiilor traduse în limba romană, pe etichetele produselor alimentare
  • practică comercială înșelătoare aferentă denumirii preparatelor
  • condiții igienico-sanitare precare: prezența insectelor în blocul alimentar, suprafața insalubră a blocului alimentar, calorifere cu rugină în exces, îmbâcsite cu praf și depuneri de produse
  • comercializarea unor produse alimentare cu modificări organoleptice și fără documente de proveniență
  • utilizarea unui spațiu aferent depozitării cu miros înțepător cauzat de prezența rozătoarelor
  • folosirea unor camere de cazare cu lenjerie neconformă
  • lipsa dotării camerelor conform prevederilor legale, în funcție de clasificare
  • utilizarea unui bazin insalubru cu foarte multe bucăți de faiantă lipsă

Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.

Aspectele invocate în cadrul acestui comunicat sunt ilustrate cu imagini realizate  în timpul controlului. ”, arată reprezentanții ANPC Cluj.

Și mai șocant este faptul că hotelul Ramada se prezintă ca fiind un etalon în industrie, care are înalte standarde de calitate, după cum chiar reprezentantul acestuia declara într-un interviu din timpul pandemiei.

Răzvan Țărmure

Răzvan Țărmure

coral

 „Suntem dedicați segmentului de business și în topul sosirilor sunt clienți din Germania, Italia, Spania. Clujul este o destinație de business, mai degrabă, nu de leisure./  În privința hotelurilor de brand, noi ne desfășurăm activitatea în conformitate cu un nivel foarte înalt de standarde și proceduri.”, arăta într-un interviu din 2020 omul de afaceri, Răzvan Țărmure, patronul Ramada.

În contextul în care reprezentanții protecției consumatorului s-au arătat șocați de vechimea și starea de degradare a uneltelor și frigiderelor folosite de către hotelul și restaurantul Ramada, i-am sugera domnului Tărmure să nu-și mai cumpere Mercedes-uri de peste 200 de mii de euro și să investească și în retehnologizarea hotelului, dacă tot se laudă cu așa standarde înalte.

Ah, și încă ceva, dacă tot numește presa o adunătură de boschetari, să aibă în vedere că nici la Oser nu se mai găsesc așa frigidere pușcate și tacâmuri jegoase cum sunt cele descoperite în hotelul său de doi lei.

Priviți mai jos cam cum arată dedesubturile unui hotel de top din Cluj-Napoca

 

 

 

coral