O dispută între angajaţii din aviaţie şi conducerea aeroporturilor din capitala Franţei ameninţă să umbrească ani de pregătiri şi o investiţie de 50 de milioane de euro pentru vizitatorii şi sportivii care sosesc pentru Jocurile Olimpice de la Paris în această lună, potrivit AFP.

Sindicatele din ADP, controlat de stat, care administrează principalul aeroport Charles de Gaulle şi rivalul său Orly, au anunţat o grevă de o zi pe 17 iulie pentru a face presiuni să primească prime olimpice mai mari şi să se facă angajarăi.

Dacă va continua, conflictul cu conducerea ar putea avea un impact asupra Jocurilor, cu sportivii care vor începe să sosească în masă începând cu 18 iulie şi sute de mii de deţinători de bilete care vor zbura înainte de ceremonia de deschidere din 26 iulie.

„Faptul că suntem forţaţi să declanşăm o grevă este cauzat de refuzul obstinat al conducerii şi în special al directorului general al companiei”, au declarat sindicatele într-o declaraţie comună.

Împreună cu gările, Charles de Gaulle şi Orly urmează să fie principalele porţi de intrare în Franţa pentru fanii olimpici străini, precum şi pentru sportivi şi echipamente.

Cu toate acestea, capacitatea sindicatelor ADP de a mobiliza angajaţii, săptămâna viitoare, este incertă, având în vedere că o grevă anterioară, declanşată la 19 mai, a avut un efect redus asupra operaţiunilor.

Controlorii de trafic aerian ai ţării, deşi au obţinut anul trecut creşteri salariale importante, au intrat din nou în grevă la 25 aprilie, provocând anularea a mii de zboruri.

Charles de Gaulle şi Orly vor fi primele imagini pe care mulţi vizitatori şi sportivi străini le vor avea cu capitala Franţei atunci când vor sosi pentru Jocurile Olimpice.

Ca urmare, ADP a cheltuit 50 de milioane de euro pentru a-şi moderniza infrastructura, iar autorităţile franceze mobilizează resurse suplimentare pentru a face experienţa cât mai uşoară şi mai sigură posibil, arată Mediafax.ro

„Ştim că unele zile vor fi foarte intense şi poate vom avea 300.000 de călători în aceeaşi zi la Charles de Gaulle”, a declarat săptămâna trecută Julien Gentile, directorul forţelor de securitate la frontieră de pe aeroporturile din Paris.

Acest număr este cu mult peste media zilnică de vară de 200.000 la aeroport şi depăşeşte recordul de 250.000 de călători zilnic atins în vara anului 2019.

Pe durata Jocurilor, 250 de posturi de frontieră vor fi deschise – cu 100 mai multe decât în mod normal – şi vor avea personal aproape 24 de ore din 24 datorită celor 2 000 de întăriri, inclusiv din partea forţei de frontieră a UE Frontex.

„”Este ca şi cum supermarketul dumneavoastră ar avea toate casele de marcat deschise de la începutul zilei până la închidere”, a adăugat Gentile.

Maşinile automate de control al paşapoartelor, care pot fi utilizate de călătorii din UE, precum şi tehnologia de monitorizare a aglomeraţiei, care alertează managerii cu privire la sosirea pasagerilor, fac, de asemenea, parte din eforturile de a evita blocajele.

Una dintre principalele provocări pentru ADP pe parcursul perioadei olimpice este gestionarea creşterilor neregulate şi bruşte ale cererii.

Cele mai aglomerate zile se aşteaptă să vină după ceremonia de închidere din 11 august, când spectatorii, oficialii şi majoritatea celor 10.000 de sportivi vor pleca acasă.

Acest lucru coincide cu o perioadă importantă de schimbare în timpul vacanţelor şcolare de vară din Franţa.

„Atleţii şi delegaţiile sosesc într-un mod destul de dispersat şi vor pleca într-un mod foarte concentrat”, a declarat Edward Arkwright, director executiv adjunct al ADP.

De asemenea, sportivii vor sosi şi vor pleca cu aproximativ 47.000 de bagaje, multe dintre ele mari şi incomode, conţinând articole precum caiace, biciclete sau prăjini pentru sărituri.

La Charles de Gaulle a fost construit un terminal temporar pentru bagaje supradimensionate, cu o suprafaţă de 8.000 de metri pătraţi, o versiune mai mică fiind construită la Orly.

Pe lângă ameninţările cu greva, bagajele neobişnuite şi creşterea bruscă a cererii, aeroporturile din oraş vor trebui să facă faţă şi sosirii a mii de personalităţi, jurnalişti şi oficiali ai Comitetului Internaţional Olimpic.

Ceremonia de deschidere – care va fi urmată de un summit găzduit de preşedintele francez Emmanuel Macron – va atrage peste 100 de şefi de stat şi de guvern, care au nevoie de servicii de protocol şi de locuri de parcare pentru avioanele lor. O vastă zonă de interdicţie aeriană în jurul Parisului, cu o rază de 150 de kilometri (93 de mile), va fi instituită în timpul ceremoniei de deschidere, blocând la sol toate zborurile civile. Odată ieşiţi din terminale, călătorii obişnuiţi vor găsi în gări „echipe de primire” multilingve care le vor oferi sfaturi de călătorie şi vor cumpăra bilete.

În staţiile de metrou şi de tren de la aeroporturi, poliţia urmează să intensifice patrulele împotriva hoţilor de buzunare şi a hoţilor de lanţuri.

„Imaginea Franţei este în joc, deoarece acesta este primul pas pentru un pasager care ajunge în ţară”, a explicat şeful adjunct al forţelor de frontieră de la Charles de Gaulle, Regis Bailleul.