Bugetul necesar lărgirii bulevardului din cel mai haotic cartier al Clujului urmează să fie aprobat în următoarea şedinţă de Consiliu Local. Până la momentul realizării acestor lucrări, investiţiile imobiliare în zonă sunt blocate.
Consilierii locai vor lua în discuţie, în şedinţa forului judeţean din 2 aprilie 2019, proiectul de hotărâre privind "aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții Supralărgire și Modernizare strada Bună Ziua în municipiul Cluj-Napoca”.
Valoarea totală a investiţiei este estimată la 19.7 milioane de lei (+TVA), din care aproape 1.7 milioane de lei vor merge către plata exproprierilor necesare în zonă. Durata de realizare a investiţiei este de 12 luni, iar finanţarea se face din bani de la bugetul local şi alte surse constituite conform legii.
Amimtim că, la final de ianuarie 2019, Primăria Cluj-Napoca a scăpat de noul blocaj creat de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) privind modernizarea străzii Bună Ziua.
Municipalitatea clujeană dorea organizarea unei singure licitaţii pentru mutarea utilităţilor de pe strada Bună Ziua, însă ANAP a impus patru licitații distincte, pentru fiecare utilitate în parte. La acea vreme, viceprimarul Dan Tarcea estima că lucrările de lărgire a străzii Bună Ziua vor putea începe în primăvara lui 2019.
Strada a revenit Clujului după 10 ani
Strada Bună Ziua, din cartierul cu acelaşi nume, a fost trecută în urmă cu mai bine de 10 ani la CNADNR (actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, n. red.), care a investit în modernizarea ei, și era cerută de aproape trei ani de primăria clujeană, care dorește să o lărgească la 16 m.
Hotărârea de guvern privind trecerea străzii în patrimoniul municipiului a fost aprobată în mai 2018.
Patru benzi, trotuare şi piste de biciclete
Strada va fi lărgită la 16 m și va avea trei benzi de circulație – două spre Bună Ziua şi una spre Fagului, pistă de biciclete și trotuare.
"Au fost două propuneri pentru lărgirea străzii, supuse dezbaterii publice, una cu patru benzi şi fără piste de biciclete şi una cu trei benzi şi cu piste de biciclete. Preferată, cu un număr covârşitor de voturi, a fost cea cu trei benzi şi cu piste de biciclete.
Vrem o stradă modernă, care să încurajeze şi transportul alternativ, în special în perioada verii. Nu trebuie să ne gândim astăzi că pistele de biciclete nu au continuitate, trebuie să începem de undeva ca apoi să le putem extinde", a subliniat viceprimarul Clujului.
Sursa: ziuadecj.realitatea.net