Joi, 20 iunie 2019, se va desfășura la Cluj-Napoca o nouă ediție a Marșului Bicicliștilor Clujeni (a 141-a din seria lunară începută în septembrie 2007 în continuarea celei anuale începute de CCN în 1998).

coral

Sunt invitați toți clujenii care au bicicletă. Întâlnirea participanților va fi în Piața Unirii, începând cu ora 17:45. Startul efectiv al marșului va fi puțîn după ora 18:00, urmând să dureze circa o ora și jumătate.

coral

Traseul vizează de această dată zona centrală și pericentrală și cartierul Mărăști, Bulgaria și Iris, precum și Grigorescu, cu plecare și final în p-ța Unirii. Concret, traseul este: Piața Unirii – Bd.Eroilor – p-ța A.Iancu – Calea Dorobanților – al.Bibliotecii – str. Fabricii – str. Fabricii de Zahăr – bd.Muncii – str.Fabricii – str.Câmpul Pâinii – str. Răsăritului – str.Parcul Feroviarilor – str.Anton Pann – Cl.București – str.Traian – str.Dacia – str. Gen.Dragalina – bd.1 Decembrie 1918 – pasarela albastră – pistă bicicletă mal Someș – str. Uzinei Electrice – Parcul Central S.Bărnuțiu – str. E. Isac – str.P.Maior – p-ta L.Blaga – str. Napoca – p-ta Unirii

Este o nouă ocazie de întâlnire, cunoaștere și pedalare în comun a bicicliștilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autorităților locale, publicului și presei de nevoia promovării utilizării bicicletei ca mijloc cotidian de transport în oraș, componentă esențială a mobilității urbane durabile și alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun și deplasarea pietonală.

Participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa e progres în domeniul infrastructurilor biciclistice, anul 2018 fiind unul de stagnare, și primul semestru din 2019 la fel, autoritățile locale limitându-se la promisiuni și la refacerea câtorva marcaje și stâlpișori de piste vechi, menținându-se calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste și menținându-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficentă la lipsa de continuitate, de la prezența diverselor obstacole la marcaje și indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier.

Noua bandă comună pentru autobuze, troleibuze și biciclete pe bd. N.Titulescu nu este acceptabilă, ci incomodă și periculoasă, pentru că nu respectă lățimea de 4,5 metri necesară unei asemenea artere comune, mai ales că există un flux semnificativ de mijloace de transport în comun, și pe Cl. Mănăștur se preconizează aceeași abordare profund dăunătoare, în schimb se preconizează lățirea carosabilului și îngustarea trotuarelor, astfel că vorbele frumoase privind promovarea mobilității durabile nu prea au de fapt acoperire practică”, transmit bicicliștii.

coral