Proiectul care ar fi interzis total reclamele la jocurile de noroc, modificat radical în comisiile Senatului, la inițiativa PNL: liber la spoturi în audiovizual noaptea și la reclame outdoor de 30 mp / PSD și-a retras semnăturile de pe inițiativă

Proiectul care ar fi interzis total reclamele la jocurile de noroc a fost modificat radical, marți, de senatorii din comisiile juridică și de cultură, care a admis amendamentele PNL prin care pot fi difuzate în continuare spoturi în audiovizual noaptea, iar reclamele outdoor sunt permise, cu o limită de maximum 30 mp.

Proiectul ar putea fi inclus pe ordinea de zi a plenului Senatului de miercuri.

Senatorii comisiile juridică și de cultură au votat amendamentele propuse de liberali, precum cel care permite în audiovizual în intervalul orar 6.00 – 23.00 „inserturile grafice ale mărcii, siglei sau altui simbol prin care se poate identifica titularul mărcii”, însoţite de mesajul „Fii responsabil” şi de interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani, relatează Agerpres.

Un alt amendament prevede că „formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, o suprafaţă de 30 de metri pătraţi” şi nu promovează premii în bani sau bunuri materiale.

A fost admis, de asemenea, un amendament propus de senatorul UDMR Turos Lorand, care prevede „interzicerea oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc, reglementare potrivit art.10 alin. 1 din OUG nr.77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive”.

Context. Proiectul a fost depus în noiembrie 2022 și era semnat de parlamentari PNL, PSD, USR, AUR și minorități. Depus inițial de parlamentari din toate partidele cu excepția UDMR, proiectul nu mai este susținut de PSD, care și-a retras semnăturile de pe inițiativă încă înainte de a fi discutat în comisii.

Inițial, proiectul prevedea că:

„Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri este interzisă.”
„Se interzice orice formă de publicitate pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri.”
Comunitatea Declic a inițiat o petiție pentru interzicerea reclamelor la jocuri de noroc care a strâns aproape 120.000 de semnături.