În anul 2024, medicii PEDITEL au preluat 133.524 de apeluri, reușind astfel să liniștească părinții și să ajute la însănătoșirea copiilor. Efortul a fost unul uriaș! Cu toate acestea, acest efort a venit și cu un deficit: 51.390 de solicitări nu au putut fi rezolvate.
PEDITEL a ajuns la 11 ani de ajutor medical necondiționat, gratuit, non-stop pentru 876.071 din România și 28 de țări unde locuiesc români (Marea Britanie, Belgia, Olanda, Danemarca, Suedia, etc.), cu o echipă de 46 de medici pediatri specialiști și primari.
Anul 2024 a reprezentat un nou record pentru PEDITEL, ajungând la un număr de apeluri preluate cu 7,44% mai mare față de anul anterior, când au fost preluate 124.283 de apeluri. Dintre aceste apeluri, în 73,7% dintre cazuri, soluționarea a constat într-un sfat medical aplicabil acasă. Astfel, s-a luat o mare presiune de pe unitățile de primiri urgențe, medici și serviciul de ambulanță.
În ciuda eforturile depuse, anul 2024 a adus și provocări semnificative. Peste 51.390 de solicitări nu au putut fi rezolvate din cauza insuficienței liniilor de gardă disponibile. Astfel, 27,79% din totalul solicitărilor din 2024 au rămas nesoluționate.
Cele mai afectate luni au fost: ianuarie, cu 6.606 solicitări nerezolvate, decembrie, cu 5.579 și februarie, cu 5.320. În anumite zile, volumul solicitărilor nerezolvate a atins cote record. În decembrie, 660 de solicitări au rămas nesoluționate într-o singură zi, în februarie, 656, în ianuarie, 566.
„Vreau să mulțumesc din inimă întregii echipe medicale PEDITEL 1791. Medicii noștri nu au avut doar un an greu – a fost un an extrem de dificil, dar niciunul nu s-a plâns. Au fost mereu acolo, oferind sfat medical pediatric, gratuit, non-stop. Când privim cifrele, suntem tentați să ne simțim mândri: 133.524 de copii din 6.700 de orașe, sate, comune și cătune din România și peste 28 de țări au fost ajutați. O sută treizeci și trei de mii de copii! Dar ce facem cu cei 51.390 de copii pe care nu i-am putut ajuta? De ce? Pentru că ne-au lipsit resursele financiare – resurse care ar fi permis mai multe linii de gardă și mai mulți medici. Știu ce înseamnă să aștepți aproape 20 de minute, ascultând mesajul repetitiv: Linia este ocupată, medicii sunt angajați într-o altă convorbire. Vă rugăm să așteptați. Este dureros să știi că 27.79% dintre solicitările din 2024 nu au putut fi onorate. Pentru 2025, ne-am propus un obiectiv ambițios: ca sub 3% dintre solicitări să rămână fără răspuns. Știm că putem reuși, dar avem nevoie de tine. Fiecare sprijin ne apropie de misiunea noastră: niciun copil fără acces gratuit la un medic pediatru, oricând și oriunde. Împlică-te și tu!”, declară Cristina Grigore, co-fondator și coordonator PEDITEL.
Cum te poți implica?
Cei care doresc să sprijine misiunea PEDITEL pot contribui în mai multe moduri:
- Prin completarea formularului D177 de către companii
- Prin formularul 230 disponibil aici
- Printr-un SMS lunar de 2 euro cu textul DOCTOR la 8845
- Sau prin donații directe prin BT Pay din secțiunea „Susține un ONG”
Alte cifre relevante pentru anul 2024
Statistici generale
- 524 apeluri preluate
- 930 minute vorbite
- 5,08 minute – durata medie a unui apel
- 366 apeluri – media zilnică
- 127 apeluri – media lunară
Cele mai aglomerate zile
- 20 ianuarie – 626 apeluri
- 24 ianuarie – 624 apeluri
- 22 decembrie – 614 apeluri
- 01 ianuarie – 608 apeluri
- 03 februarie – 602 apeluri
Top 5 cele mai aglomerate luni
- Ianuarie – 14.730 apeluri
- Decembrie – 13.473 apeluri
- Februarie – 11.856 apeluri
- Aprilie – 11.153 apeluri
- Martie – 11.074 apeluri
Top 10 județe de apelare
- București + Ilfov – 43.036 apeluri (32,21%)
- Cluj – 42.754 apeluri (32,02%)
- Prahova – 9.974 apeluri (7,47%)
- Constanța – 8.558 apeluri (6,41%)
- Iași – 7.103 apeluri (5,32%)
- Brașov – 7.010 apeluri (5,25%)
- Argeș – 6.917 apeluri (5,18%)
- Timiș – 6.890 apeluri (5,16%)
- Dâmbovița – 6.885 apeluri (5,15%)
- Buzău – 6.733 apeluri (5,04%)
Top 5 probleme medicale pentru care părinții au solicitat ajutor
- Febră – 26,8%
- Vărsături – 6,5%
- Diaree – 5,5%
- Răceală – 5,35%
- Tuse – 5,32%
Soluții medicale propuse
- 73,7% – sfat medical aplicabil acasă
- 18,2% – consult în 48 de ore la medicul pediatru, medic de familie sau alt specialist (ORL, ortopedie, etc.)
- 6,4% – prezență în UPU
- 1,7% – apel 112