În primele opt luni din 2024, în­matriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 106.534 unităţi, o creş­tere de 6.35% faţă de aceeaşi perioada din 2023, respectiv 100.166 unităţi.

Potrivit jucătorilor din piaţă, numărul tot mai mare de români care au plecat în vacanţă în străinătate în august stă la baza scăderii înmatriculărilor de luna trecută. Clientul are la dispoziţie între 30 şi 90 de zile de înmatriculeze maşina, astfel încât chiar dacă au cumpărat auto­mobilul, pot amâna înmatricularea pentru luna următoare.

Dacia a înregistrat în primele opt luni o scădere de 2% a înmatriculărilor, la circa 32.000 de unităţi, în timp ce Toyota şi Hyundai au apăsat acceleraţia la podea – japonezii au urcat cu aproape 30% la 9.200 de unităţi, iar sud-coreenii cu 14% la aproape 7.000 de unităţi.

De partea cealaltă, cei care do­mi­nau topurile anterior, Škoda, Renault sau Volkswagen merg cu frâna de mână trasă: Skoda a pierdut două pro­cente, în timp ce Renault şi Volkswagen scad cu aproape zece pro­cen­te în 2024. Pe de altă parte, Volks­wagen a şi operat schimbări ma­jore în gamă: Passat este acum dis­po­ni­bil nu­mai în versiune break, la fel şi Arteon.

Din cele 19 modele din gamă, şapte sunt electrice.

În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în august 2024 cifra de 27.710 unităţi, o creştere de 5,1% faţă de august 2023.

Pe primele opt luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 210.472 unităţi, în creştere cu 19.56% faţă de perioada similară din 2023, respectiv 176.028 unităţi.

Sursă foto: Ziarul Financiar