Bulevardul 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca va fi modernizat cu 12 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Prioritate vor avea transportul în comun și cel alternativ, dar și pietonii.
În februarie 2019, Primăria Cluj-Napoca a lansat licitaţia publică pentru "proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii lucrări de modernizare Bd. 21 Decembrie: realizare benzi dedicate transportului public în comun – etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare spaţiu public, semaforizare, iluminat public şi mobilier urban)".
Trei oferte au fost depuse în cadrul acestei licitații, fiind vorba despre firme care au mai avut sau derulează contracte cu Primăria Cluj-Napoca. Este vorba despre Diferit SRL (cu 11 subcontractori) – (contracte: podurile Traian, Porțelanului, nodul N, întreținere drumuri), ARL Cluj (cu 10 subcontractori și firma de proiectare Planwerk ca terț) – societatea aparţine grupului Strabag Austria și a executat modernizarea aleilor din Parcul Central sau a pieței Unirii, respectiv asocierea Astor Com – Ianus SRL – Damar Consult (cu patru subcontractori) – a furnizat piatra cubică pentru străzile din centru.
Licitația a fost câștigată de ARL, dar Diferit a contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) și a primit câștig de cauză. Ulterior, ARL a apelat la instanță, dar decizia Curții de Apel din 16 decembrie 2019 este definitivă și în favoarea Diferit: "Soluția pe scurt: Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii formulate de ARL Cj SA. Respinge ca nefondate plângerile formulate de petenţii ARL – Cj SA şi Mun. Cj-N împotriva Deciziei nr. 1907/C2/2077 pronunţate de CNSC. Obligă petenţii ARL – Cj SA şi Mun. Cj-N la plata în favoarea inbtimatei SC D SRL, a câte 1.000 lei, fiecare, cu titlu de cheltuieli de judecată parţiale. Decizia este definitivă. Pronunţată la data de 16.12.2019 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei. Document: Hotarâre 1765/2019 16.12.2019".
Așadar, modernizarea Bd. 21 Decembrie se va efectua pe tronsonul Biserica Sfântu Petru – intersecția cu str. Regele Ferdinand. Primăria a solicitat un proiect de la Planwerk, societatea de arhitectură care a regândit și Piața Unirii.
Conform planșelor, bulevardul va avea piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, iar banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun va fi separată fizic de benzile pentru traficul general. Vor fi plantați arbori, așa cum sunt și pe Horea sau pe Moților.
Dispare însă o bandă auto pe sensul spre centru, dar nu și în intersecții, iar în locul parcării din fața bisericii Sfântu Petru ia naștere o piațetă, cu arbori și băncuțe. Odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare, bulevardul va fi prima stradă din țară care va avea un sistem de depistare a autovehiculelor care trec pe culoarea roșie a semaforului.
"Proiectarea este de două luni de zile, după care poate începe execuția. Depinde de contestații. Dacă nu sunt și vremea permite, lucrările pot debuta în toamna/iarna acestui an, cel târziu în primăvara anului viitor", spunea primarul Emil Boc în primăvara acestui an.