Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a spus că este inacceptabil ceea ce s-a întâmplat la Cluj, în cazul dispecerului care a umilit doi părinți și nu le-a trimis o ambulanță, deși fetița lor de doi ani sângera.
CITEȘTE ȘI:
Acuzaţii grave la adresa Serviciul de Ambulanţă Cluj. Doi părinți care au sunat la Ambulanță pentru bebelușul lor au primit reproșuri
Părinții au încercat să apeleze și la cunoștințe pentru a transporta fata la spital, însă nu au găsit pe nimeni disponibil. Abia după ce au epuizat toate variantele au sunat la 112, dar acolo dispecerul a spus că nu este o urgență atât de gravă. Tatăl fetiţei a spus că avea nevoie de ajutor, nu de morala celor de la 112.
„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oamenii care solicită ajutor nu poate fi în acest hal. În primul rând, chiar dacă tu, ca personal medical consideri că nu e o urgenţă reală, pentru părinţi faptul de a vedea că copilul lor are sânge în urină e ceva care îi sperie. Probabil e infecţie urinară, dar pentru aceşti părinţi e un semn care atrage atenţia şi părinţii vor o soluţie. Chiar dacă ştim că medicul de familie trebuie să fie contactat, dar dacă nu avem medic de familie, putea să se rezolve problema uşor, discutând, explicând şi în final se poate trimite o maşină de consultaţie la domiciliu să vadă fetiţa sau să fie fetiţa transportată cu unul dintre părinţi la o unitate de urgenţă pediatrică să fie văzută", a declarat Raed Arafat la Digi24.
Raed Arafat spune că modul în care a vorbit dispecerul cu cei doi părinți a fost unul deplasat, iar scuza orelor de muncă nu este una bună.
„Ascultând cum s-a vorbit, decizia nu are cum să fie că acea doamnă şi-a făcut treaba corect, pentru că nimeni nu acceeptă astfel de moduri de adresare de către un apelant la 112, mai ales că părinţii copilului au vorbit frumos, nu au jignit-o pe doamnă, nu au făcut nimic greşit. Nu pot să spun că a reacţionat aşa pentru că cineva ar fi agresat-o telefonic în niciun caz. Deci sunt părinţi care au solicitat ajutor şi trebuiau să fie trataţi ca atare. (…) Modul de discuţie a fost deplasat. Chiar dacă sunt ture de 12 ore modul de a aborda problema astfel e inacceptabil", a mai declarat Arafat.
Departamentul pentru Situații de Urgență Cluj s-a sesizat cu privire la această situație și a solicitat declanșarea unei anchete împotriva operatorului SAJ Cluj. Horia Simu, managerul Serviciului de Ambulanțe din Cluj a spus că în acest caz se poate ajunge până la măsura desfacerii contractului de muncă.