Ieri, 12 septembrie, alte 20 autobuze electrice au intrat în circulație la Cluj-Napoca.

coral

Astfel, în acest moment, transportul public din Cluj are în dotare 41 de autobuze electrice, dintre care 11 achiziționate prin fonduri elvețiene și 30 prin fonduri europene.

coral

În prezent municipiul Cluj-Napoca are cea mai mare flotă de autobuze electrice din România și se află în primele 10 orașe din Uniunea Europeană cu autobuze electrice raportate la numărul de locuitori.

Mijloacele de transport electrice care au intrat astăzi în circulație sunt ultimele din cele 30 care au fost achiziționate cu finanțare europeană, prin Programul Regional Operațional 2014 – 2020, în cadrul proiectului „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca prin achiziţionarea de autobuze electrice”.

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca continuă susținerea transportului public din oraș prin implementarea proiectelor care vizează modernizarea flotei de transport public – achiziționarea de noi mijloace de transport nepoluante: 50 de troleibuze și 24 de tramvaie.

Prin implementarea politicilor de prioritizare și modernizare a transportului public urmărim să oferim respect clujenilor, să creștem calitatea vieții la Cluj și să promovăm un transport public nepoluant care să conducă la un stil de viață sănătos bazat pe utlizarea mijloacelor alternative la mașină.

Autobuzele care intră de astăzi pe rutele Companiei de Transport Public Cluj-Napoca sunt modern dotate cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație:

Informații generale:
– prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei/ buc + TVA
– autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
– garanția este de 5 ani sau 500.000 km

Caracteristici tehnice:
– capacitatea totală de transport este de 78 călători dintre care: 27 locuri pe scaune și 51 locuri în picioare
– autonomie de 105 km pentru baterii noi
– capacitate baterii 200kwh tip Solaris High Energy
– puterea motorului electric este de 160 kW (218 CP )
– lungimea autobuzului este de 12 m
– podea complet coborâtă
– rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
– loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
– înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
– 3 uşi duble ( cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor
– internet gratuit WI-FI pentru călători
– sistem de încălzire în sezonul rece
– sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
– afișaje de traseu exterioare cu LED-uri
– indicator vizual interior de stații cu LED-uri
– monitor tip LCD în interior
– anunțarea vocală a stațiilor în salon
– sistem de supraveghere video în interior și exterior
– sistem de numărare a călătorilor transportați
– computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT)
– datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice cu privire la: numărul de km parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați, etc..

Pentru încărcarea celor 20 autobuze electrice care au fost introduse astăzi în circulație vor fi folosite 20 de stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă.

coral