Odată cu dezvoltarea industriei de produse cosmetice, a crescut și numărul actorilor din piață. Pentru a-și consolida poziția de lider de piață, Farmec, companie cu capital 100% românesc, a vizat trei piloni de dezvoltare: afirmarea calității produselor, dezvoltarea constantă a portofoliului și modernizarea liniilor de producţie- investiţie de peste 22 milioane de lei doar în ultimii trei ani.
“Competiția este cea care te motivează să faci lucrurile mai bine, să evoluezi și să te dezvolți cât mai mult. Să fii singura companie românească din topul celor mai mari producători de cosmetice ce activează în țară este o adevărată provocare, dar și o responsabilitate mare – aceea de a păstra valorile românești”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Farmec a fost, încă de la început, un pionier pe piața românească de cosmetice, înregistrând de-a lungul timpului mai multe premiere, care au revoluționat piața. Înainte de 1989, producția Farmec asigura circa 90% din necesarul de consum local al perioadei respective. Din 1990, compania din Cluj-Napoca a intrat în procesul firesc de trecere la o economie de piață, confruntându-se pentru prima dată cu provocări, precum concurența, distribuția sau marketingul.
“Ne-am adaptat constant condițiilor de piață, creând strategii de business de succes, printre care dezvoltarea unei rețele proprii de distribuție Farmec, care a facilitat o analiză aprofundată a pieței și elaborarea unor campanii de promovare cât mai eficiente.
Astăzi, Farmec are propria sa rețea de magazine de brand, care cuprinde 8 magazine Farmec și 18 magazine Gerovital. Un alt pas a fost investirea constantă în cercetare și în modernizarea liniilor de producție.
În ultimii trei ani, Farmec a investit peste 22 milioane de lei pentru a oferi consumatorilor produse cosmetice românești, la un nivel care să concureze și chiar să depășească brandurile internaţionale.
Astfel, îmbinând tradiția cu inovația, Farmec a demonstrat că și companiile românești sunt capabile de performanțe deosebite în cosmetică, atât în țară, cât și la extern. 2019 continuă cu lansări importante de noi game și deschideri de magazine proprii și în sistem franciză”, a adaugat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Producătorul clujean și-a păstrat poziția de lider în ultimii ani, înregistrând în medie creșteri anuale ale cifrei de afaceri cu 10%, ajungând în 2018 la o cifră de peste 236 milioane lei. Acest lucru se poate observa și din calculele realizate pe baza datelor Nielsen, care indică Farmec lider de piață pe segmentele de produse cosmetice: Face Care (Îngrijirea feței), cu o cotă de piață valorică de 29,7%* și Depilatoare, cu o cotă de piață valorică de 52%**. De asemenea, produsele solare ale gamei Gerovital Sun sunt printre cele mai cautăte de români, ocupând locul 2 cu o cotă de piață valorică de 15,8%***.
Farmec promite să-și păstreze infuzia de valori românești și speră că autoritățile vor susține mediul de business privat cu 100% capital românesc pentru a face față concurenței multinaționalelor și vor implementa acțiuni guvernamentale pentru stimularea antreprenoriatului autohton.
Planurile Farmec ramân în continuare concentrate pe extinderea rețelei magazinelor de brand proprii și în franciză și inovarea portofoliului de produse. În același timp, compania își propune să transmită și generațiilor viitoare încrederea în forțele proprii, în posibilitățile de creștere și în spiritul antreprenorial românesc.
Despre Farmec S.A. Cluj-Napoca
Farmec S.A. Cluj-Napoca – cel mai mare producător de cosmetice cu capital 100% românesc – rămâne un brand emblemă pentru România. Portofoliul companiei impresionează o lume întreagă prin produse moderne, concepute în laboratoare performante. Compania are certificare internaţională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări.
În aprilie 2019, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca (3 magazine), Arad, Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș și Timișoara şi 18 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, București (5 magazine), Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați, Oradea şi Râmnicu Vâlcea.
Pentru a fi la curent cu noutăţi legate de brand-urile din portofoliul Farmec, sfaturi utile din partea specialiştilor, surprize şi concursuri, puteţi urmări conturile de social media:
* Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail audit realizat pentru categoriile produselor pentru îngrijirea feței, segmentul ANTIRID pe piața din România, valoare vânzări pentru ultimele 12 luni (perioade cumulate Ianuarie 2018 – Decembrie 2018). (Copyright © 2019, The Nielsen Company.)
** Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail audit realizat pentru categoriile produselor depilatoare pe piata din Romania, valoare vanzari pentru ultimele 12 luni (perioade cumulate Ianuarie 2018 – Decembrie 2018). (Copyright © 2019, The Nielsen Company.)
*** Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail audit realizat pentru categoria produselor solare pe piata din Romania, valoare vanzari pentru ultimele 12 luni (perioade cumulate Noiembrie 2017 – Octombrie 2018). (Copyright © 2019, The Nielsen Company.)