Pe modelul străzii Observatorului din Zorilor, în 2019 ar urma să fie modernizat şi bulevardul Nicolae Titulescu din Gheorgheni. Parcările la bordură ar urma să fie mutate în spatele blocurilor şi în locul acestora vor fi trasate benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun.
Dilema: pe ce sens de mers va fi implementată banda de circulaţie dedicată autobuzelor.
La finalul lunii ianuarie 2019, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, vorbea despre partea dinspre centrul oraşului spre Intersevisan. "Ne-am focusat pe partea dreaptă, să începem de aici cu implementarea benzii dedicate de autobuz şi apoi să venim cu cea spre oraş".
Edilul Emil Boc este de altă părere: "Proiectul ar urma să înceapă în acestă primăvară, măcar pe un sens. Eu aş dori pe sensul de venit în oraş, de la Iulius Mall înspre centru. Să se fluidizeze traficul pentru transportul în comun şi nu numai. Să avem o linie dedicată. E adevărat că proiectul de reorganizare a circulaţiei (acela cu sensuri unice) se referă la cealaltă parte a străzii, dar vom discuta cu cetăţii", a declarat primarul Clujului la ZIUA LIVE, în 1 martie 2019.
Unde sunt prevăzute sensuri unice în Gheorgheni şi Andrei Mureşanu
Conform municipalităţii, în cartierele Gheorgheni şi Andrei Mureşanu se doreşte instituirea de sensuri unice pe străzile din interiorul perimetrului format de Bd. N. Titulescu, str. Liviu Rebreanu, str. Albac, str. Septimiu Albini, str. C. Brâncuși – Bd. N. Titulescu şi Calea Turzii – str. Milton Lehrer, P-ța Cipariu, str. C. Brâncuși, str. Fagului – str. Trifoiului – str. C. Nottara – str. Miksath Kalman – str. Eftimie Murgu – Calea Turzii. Aceste propuneri au fost supuse dezbaterilor publice cu cetăţenii.
Benzile dedicate de autobuz, funcţionale de aprope 3 ani
Primăria Cluj-Napoca a implementat, în vara lui 2016, un proiect pilot în zona centrală a oraşului: o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun, pe o lungime de circa 500 de metri, din Piaţa Cipariu înspre Regionala CFR. La final de august 2017 a fost inaugurată şi banda care pleacă de la biserica Sf. Petru (Mărăşti) și ajunge până la Primărie (centru), cu o lungime de 1,6 km. În viitor, după lărgirea străzii Calea Mănăştur, banda de autobuz urmează să fie extinsă până spre ieşirea din oraş.
Sursa: ziuadecluj.realitatea.ro